Ціни на навчання в приватних школах Харкова підвищилися з початку нового навчального року (2012/2013 рр.) у середньому на 20%. Про це говорять результати дослідження "Сучасна приватна освіта в Харкові: плюси і мінуси", проведеного в серпні агентством "Defense".

Як повідомила "SQ" керівний партнер агенції Яна Чумак, основною причиною підвищення вартості навчання стало збільшення цієї весни орендних ставок для приватних навчальних закладів Харкова з 2% до 10% оцінної вартості майна. "Як відзначили оператори ринку, за рішенням Кабінету міністрів України в середині навчального року оренда одномоментно підвищилася для приватних шкіл і дитячих садків міста у п'ять разів", - повідомила вона.

Керівний партнер агенства зазначила, що на разі вартість послуг приватних навчальних закладів Харкова значно різниться: мінімальна плата за рік навчання становить 1 тис. 200 грн., а максимальна - 38 тис. 500 грн. "Вартість залежить від надаваних школою послуг: наявності додаткових уроків, позаурочної зайнятості, шкільного автобуса, харчування, медичного обслуговування. При цьому в деяких приватних школах вартість навчання безпосередньо залежить від успішності учня. Якщо дитина навчається на "відмінно", йому надаються пільгові умови оплати , якщо успішність дитини, навпаки, низька, призначаються додаткові факультативи, які збільшують вартість освіти", - підкреслила Чумак.

За її словами, результати дослідження також показали, що рік навчання в приватній школі в Харкові коштує дешевше, ніж рік навчання у школах інших країн. Наприклад, у Чехії (Прага) приватна освіту в середньому обходиться батькам учня в 5-8 тис.євро в рік (51,5-82,4 тис.грн.). У Великобританії (міста Стріт, Елгін) середня вартість навчання становить 26-38 тис.євро в рік.

 

Довідка "SQ". Дослідження "Сучасне приватну освіту в Харкові: плюси і мінуси", приурочене до Дня знань, проводилося департаментом маркетингу і соціології агентства "Defense" в Харкові з 1 по 31 серпня. Дослідженням були охоплені всі приватні школи міста. В ході реалізації проекту використовувалися методи кабінетного дослідження, експертного інтерв'ю і "таємний покупець".

"Defense" (засноване в 2007 р.) - багатофункціональне агентство, що надає послуги у сфері PR, маркетингу і соціології, реклами, дизайну, створення і просування web-рішень, а також виготовлення media-продуктів. Клієнтами агентства є підприємства, що представляють різні сектори ринків B2B і B2C.