Харківська дизайн-студія "Кефір" провела серед харків'ян опитування про те, яким вони бачать логотип міста. Відповіді збирали 24 і 25 лютого в одному з торговельно-розважальних центрів. Як заявила 29 лютого "SQ" директор дизайн-студії Тетяна Рябченко, існує кілька варіантів логотипу Харкова (офіційні - туристичний і до Євро-2012, а також неофіційні), але саме у мешканців міста жодного разу не питали, яким вони бачать логотип.
За її словами, ініціатори опитування зіткнулися з нерозумінням харків'ян того, навіщо місту логотип, і незнанням того, що він уже є. Всього було опитано більше 200 осіб. Їм пропонували закінчити речення: "Я хочу, щоб логотип Харкова був...". Школярі віддавали перевагу таким характеристикам логотипу, як динамічний, яскравий, доброзичливий, креативний, професійний і "як у "Apple". Для старшого покоління пріоритетними були строгість, лаконічність, історична спрямованість, непрямолінійність та оригінальність. При цьому і молодь, і старше покоління висловлювали побажання, щоб логотип Харкова був або зеленого кольору, або з зображенням дерева. Як відзначили в дизайн-студії, зелений колір для місцевих мешканців давно став рідним завдяки гербу Харкова.
"У бізнесі, перш ніж прийняти логотип, запитують думку всіх співробітників про те, наскільки їм комфортно буде працювати з таким логотипом або фірмовим стилем. Аналогічна процедура в ідеалі повинна бути використана і для логотипу міста, хоча б у найбільш елементарному її прояві - інтернет- голосуванні, - зазначила Т.Рябченко. - Можливо, харків'яни знали б більше про свій логотипі, якби не ексклюзивне право Харківської міськради на його використання".
Всі зібрані відповіді ініціатори опитування передали до Харківської міськради. "Дизайн-студія "Кефір" у жодному разі не претендує на соціологічну точність - це була проста ініціатива городян. Але ось докладне й кваліфіковане дослідження міська рада могла б собі дозволити", - резюмували організатори.
Довідка "SQ". Логотип Харкова до Євро-2012 із зображенням Дзеркального струменя був презентований у Варшаві (Польща) в лютому 2010 р. у ході жеребкування відбіркового циклу Євро-2012. Комбінований
У 2010 р. стало відомо, що логотип Харкова до Євро-2012 можна використовувати тільки під егідою Харківської міськради. На той момент директор Департаменту з питань сім'ї, молоді, спорту та підготовки до Євро-2012 міськради Віктор Христоєв повідомив, що ніякі треті особи не мають права використовувати логотип (за винятком структурних підрозділів міськради).
Туристичний логотип (бренд) Харкова був представлений у березні 2011 р. на міжнародній туристичній виставці ITB у Берліні (Німеччина). Девізом бренду стала фраза: "Kharkiv - smart city" ("Харків - розумне місто"). При цьому кожну букву слова SMART можна розшифрувати: соціальний, сучасний, місто мистецтва, місто дослідження та туризму. Логотип розробила компанія "JIZ" за участю фахівців Харківської організації Спілки дизайнерів України.