У структурі поточних витрат підприємства витрати на пальне займають значну частку, навіть якщо компанія не надає послуги доставки. Що вже казати про таксопарки, поштові служби й пункти оренди автомобілів! Їм точно необхідно вести суворий контроль витрат пального. Як це зробити - читайте нижче.

Навіщо контролювати витрати пального на підприємстві

Відповідь проста: за статистикою, впроваджена на підприємстві GPS-система моніторингу транспорту та встановлення датчиків контролю пального вже в перший місяць знижує витрати пального в середньому на 25%.

Як? Дуже просто: GPS-моніторинг дисциплінує працівників та успішно протистоїть крадіжці пального. Встановивши обладнання, керівник отримує можливість:

  • повністю автоматизувати облік пального;
  • фіксувати кількість пального в баках на початок і кінець зміни чи за певний період;
  • виключити будь-які махінації з дорожніми листами;
  • оперативно фіксувати випадки зливу пального;
  • виявити транспорт із підвищеним рівнем витрат паливно-мастильних матеріалів.

Які варіанти контролю витрат пального існують

Єдиний досконалий метод контролю витрат пального - встановлення системи GPS-моніторингу з ДРП на автомобілі компанії. Індикатор монтується безпосередньо в паливний бак транспорту та підключається до системи. Точність даних, що передає датчик, дуже висока. Наприклад, для обладнання від української СКТ «Глобус» допустима похибка становить лише 2%. Всі заправки, зливи одразу фіксуються системою. Відстежувати рівень пального в баку в режимі реального часу оператор може через програму на смартфоні або ноутбуці.

Існують інші способи контролю витрат пального:

  • Контроль без використання супутникових систем. Всі розрахунки в цьому випадку проводяться вручну по дорожніх листах і чеках із заправок. На жаль, така система обліку недосконала, недобросовісний водій легко обдурить працедавця.
  • Використання штатного датчика через CAN-шину. Головна перевага методу - відсутність витрат на придбання додаткового обладнання. На жаль, на багатьох старих машинах CAN-шина взагалі відсутня або користувач не може отримати доступу до потрібних даних. Крім того, точність показників безпосередньо залежить від того, наскільки грамотно налаштовані бортовий комп'ютер та самі датчики.
  • Контроль за допомогою витратоміра. Пристрій визначає кількість пального, що надходить у систему, та проміжок часу, за який воно витрачається. Мінус методу - неможливість отримати інформацію про заправки, зливи та залишки в паливному баку.
  • GPS-система контролю транспорту без встановлення датчиків рівня пального. Вона дає можливість визначити координати транспортного засобу, його швидкість, пробіг. На підставі отриманих даних можна розрахувати приблизну витрату пального, але це не допоможе виявити махінації, якщо такі мають місце.

Як контроль за пальним допомагає зберегти гроші

Встановлення системи GPS-моніторингу унеможливлює будь-які маніпуляції з дорожніми листами й пальним з боку водіїв. Оператор бачить у звітах, де і коли машину було заправлено, з якою швидкістю витрачався бензин протягом усього маршруту. Про будь-які різкі стрибки рівня пального в баку співробітник отримує повідомлення і може оперативно відреагувати на позаштатну ситуацію. Таким чином не лише знижуються витрати підприємства на паливно-мастильні матеріали, а й подовжується термін служби автопарку.