У Харкові планують створити нову програму, яка сприятиме розвитку велосипедного руху. Про це заявив мер Ігор Терехов.

За оцінкою мера, такий рух має бути у кожному сучасному місті.

“Для цього буде проведено консультації, зокрема з громадськістю. Зробимо так, щоб концепція відповідала всім потрібним вимогам”, - сказав Терехов.

На сесії міськради 19 серпня депутати ухвалили рішення про відміну колишньої концепції, прийнятої у 2016 році. Ця версія облаштування велосипедної інфраструктури вже не відповідає сучасним вимогам, а також існуючій нормативній базі.

Розвиток велосипедного руху у великому місті має низку переваг.

► Екологічність. Велосипед – екологічно чистий вид транспорту, який не виділяє вихлопних газів та не забруднює повітря. В умовах великих міст з високою щільністю автомобільного руху це особливо важливо для покращення якості повітря та боротьби із забрудненням навколишнього середовища.

► Зменшення кількісті пробок. Велосипеди займають менше місця на дорогах і не вимагають місць для паркування, як автомобілі. Розвиток велосипедної інфраструктури допомагає зменшити затори на дорогах, збільшуючи загальну мобільність городян.

► Здоров'я та фізична активність. Їзда на велосипеді сприяє підтримці фізичної форми та покращує здоров'я.

► Економічна вигода. Використання велосипеда замість автомобіля дозволяє скоротити витрати на паливо, паркування та технічне обслуговування. Це також означає зниження витрат на інфраструктуру, пов'язану з автомобільним транспортом.

► Соціальна інтеграція. Велосипед доступний майже всім верствам населення, що робить його демократичним засобом пересування. Розвиток велосипедного руху сприяє створенню більш інклюзивного міського простору.

► Покращення міського середовища. Розвиток велоруху сприяє створенню більш комфортного та безпечного міського середовища. Велодоріжки, зелені зони та пішохідні вулиці створюють більш привабливий та живий міський простір.

► Зменшити шум. Велосипеди практично безшумні, що допомагає знизити рівень шуму у місті, особливо у житлових районах.