Харків'яни скаржаться до Держпродспоживслужби, що не завжди можуть розплатитися у магазинах картками. Про це
Фахівці служби пояснили, що згідно із ч. 1, ч. 2 ст. 17 Закону України "Про захист прав споживачів", за всіма споживачами однаково визнається право на задоволення їх потреб у сфері торговельного та інших видів обслуговування. Споживач має право на вільний вибір товарів та послуг у зручний для нього час та вільне здійснення безготівкових розрахунків.
У службі розповіли, що обмежувати можливість оплати карткою у магазині не можна. Але, незважаючи на скарги харків'ян, за цими фактами Держпродспоживслужба поки що не може провести перевірки. В усьому винен військовий стан, під час якого згідно із законом припинено проведення планових та позапланових заходів державного контролю та державного ринкового нагляду. Поки що Держспоживслужба контролює лише дотримання цін на соціально значущі товари.
Зрозуміло, завжди є форс-мажори на кшталт відсутності електрики чи зв'язку – тоді прохання продавців розрахуватися готівкою зрозуміле. Також можна згадати перші тижні війни, коли місто було у повному хаосі, полиці магазинів спорожніли, а там, де ще можна було щось купити, розплачувалися лише готівкою. На щастя, ситуація досить швидко стабілізувалася.
SQ звернувся до Держпродспоживслужби за роз'ясненням, що робити споживачеві, якому все ж таки відмовили в оплаті карткою в магазині, і що буде з уже зафіксованими скаргами.