На 57 році життя раптово помер колишній генеральний директор харківського авіазаводу Павло Науменко. Про це повідомили на Харківському державному авіаційному виробничому підприємстві.

Павло Олегович Науменко розпочав роботу на Харківському авіаційному заводі у 1988 році, одразу після закінчення Харківського авіаційного інституту, здобувши спеціальність інженера-механіка. Починав майстром виробничої ділянки в агрегатно-складальному цеху ХАЗу. Тоді там запустили в серійне виробництво Ан-72, який став основою для цілого сімейства багатоцільових літаків Ан-72/74. За 14 років Павло Олегович очолив Харківське державне авіаційне виробниче підприємство.

Посаду генерального директора ХДАВП він займав 5 років – з 8 липня 2002 по 8 травня 2007 року. Був нагороджений почесним званням "Найкращий роботодавець 2003 року". Став лауреатом нагороди "Aviation Week and Space Technology" (США) за успіхи в просуванні на міжнародному ринку Ан-140 - першого пасажирського літака, розробленого та виробленого в незалежній Україні. Павло Науменко був кандидатом технічних наук, академіком Інженерної академії України, доцентом Національного аерокосмічного університету (ХАІ), автором статей про авіацію та авіабудування, автором книги "Щоденник авіатора. Початок". У коментарях до запису про смерть Павла Науменка люди пишуть, що за нього на харківському авіазаводі працювало кілька тисяч фахівців.

Зараз завод переживає, м'яко кажучи, не найкращі часи. Ще до війни, з 2014 року, він фактично простоював. Станом на січень 2021 року авіазавод мав 3,6 млрд грн боргів. У квітні того ж 2021 року працівники Харківського авіазаводу перекрили кілька вулиць, вимагаючи виплатити борги із зарплати. Через кілька днів "Укроборонпром" змінив директора ХАЗу і призначив на цю посаду Олександра Кривоконя, який уже очолював підприємство у 2017 році. Кривоконь зазначив, що авіазавод не може поки що робити літаки через відсутність кадрів.

Але восени 2021 року до Харківського авіазаводу прибув для технічного обслуговування іноземний літак. Замовлення на технічне обслуговування літака підприємство отримало вперше за час простою заводу. У листопаді 2021 року у Харкові було підписано Меморандум про відновлення випуску літаків на Харківському державному авіаційному виробничому підприємстві. Планувалося випускати до 5 літаків на рік.

Під час вторгнення РФ будівлі заводу неодноразово потрапляли під удари окупантів. На початку березня на завод скинули 600-кілограмові авіабомби, але ХДАВП розраховує відновити роботу після війни.

"До війни ми відремонтували і підняли в небо літак єгипетських ВПС, Ан-74. 25 лютого до Харкова мав прибути ще літак Ан-74 з Єгипту. Дві машини планували відновити 2022 року, третю – 2023 року", — сказав гендиректор Олександр Кривоконь.

Добровольці на підприємстві розчистили завали, евакуювали архіви, оргтехніку, обладнання та зачинили вікна у частині приміщень. Також організувалась група працівників, які запустили виробництво. Загін територіальної оборони із ХАЗівцями посилено охороняє авіапідприємство.