Комунальне підприємство "Харківський метрополітен" оголосило тендер на купівлю 17 нових п’ятивагонних потягів із міжвагонними пасажирськими переходами повної ширини. Згідно з повідомленням на порталі ЄБРР, тендерні пропозиції приймаються до 17 квітня поточного року,
"Клієнт має намір використати частину коштів кредиту/гранту, що надається Європейським банком реконструкції та розвитку, для оплати вартості цієї закупівлі", – сказано в оголошенні.
Підрядник також повинен ввести в експлуатацію нові поїзди, за потреби - змонтувати допоміжне обладнання, а також навчити персонал метрополітену працювати на нових поїздах.
До повномасштабного вторгнення передбачалося, що новий рухомий склад для метро Харкова закуплять у Китаї. Підписання контракту так і не відбулося, у тому числі - через пандемію коронавірусу.
Влітку 2023 року мер Харкова Ігор Терехов повідомляв, що для метрополітену закупають "поїзди-труби", тобто поїзди, у яких можна переходити з вагона у вагон. У тендері брали участь "Siemens", "Skoda", "Stadler". Називалася й вартість контракту - 45 млн євро, термін поставки - протягом 2,5 років. Але тоді планувалося здійснити покупку за гроші Європейського інвестиційного банку.
Крім того, нові потяги для Харківського метрополітену планували передати з Варшави, також Харків висловлював намір купити поїзди в компанії Skoda.
Загалом нові вагони для метрополітену та будівництво нових станцій у місті кредитували як ЄБРР, так і ЄІБ. Загальна сума інвестицій становила 320 мільйонів євро. У травні минулого року міський голова Ігор Терехов наголосив, що проєкти не заморожені, і фінансові установи продовжують їх підтримувати. Зміна була лише в одному - Олексіївське депо вирішили будувати під землею.