Середня наповнюваність класів учнями в Харківській області в останні роки утримується на рівні 19,4 - 19,6 учнів. Про це 16 листопада на селекторній нараді в Харківській облдержадміністрації (ХОДА) повідомила заступник директора Департаменту науки і освіти ХОДА Світлана Дригайло. За її словами, цей показник вищий, ніж у середньому по Україні (18,2), але в Первомайському районі області наповненість складає 8,3 учня на клас і з кожним роком скорочується (у 2011 р. було 9,1 учня на клас). У деяких інших районах теж дуже низька наповнюваність класів: у Куп'янському - 9,7, Ізюмському - 10,1, Блюзнюківському і Лозівському - 10,4.

Як зазначила Дригайло, при щорічному скороченні наповнюваності класів штатна чисельність працівників збільшилася в школах у Блюзнюківському, Богодухівському, Великобурлуцькому та інших районах. "За співвідношенням кількості учнів до кількості вчителів система освіти в Україні - одна з найменш ефективних у порівнянні з іншими країнами. В Україні в середньому на одного педпрацівника припадає 9,3 учнів, у Харківській області - 9,6, у Першотравневому районі - менше п'яти учнів на одного вчителя", - зазначила Дригайло.

За її словами, проблема полягає в наявності 42 малочисельних шкіл, у яких навчається менше 50 учнів. Вартість навчання однієї дитини в таких школах - у п'ять разів вища нормативної і обходиться державі у 2012 р. приблизно в 28 тис.грн. на рік. При цьому очікується, що у 2013 р. вартість навчання в цих школах складе близько 40 тис.грн. з урахуванням необхідності організувати індивідуальне навчання в малочисельних класах.

За словами заступника голови ХОДА Євгена Савіна, проблема малокомплектних шкіл полягає не тільки у високій вартості їх утримування, але і в якості освіти. "Законсервувати школу можна тільки за згодою територіальної громади. отже, керівникам на місцях потрібно активніше пояснювати переваги навчання у великих школах - це, зокрема,  більш високий рівень навчання, можливості для занять спортом у секціях. Малокомплектні школи не мають перспективи. Ми не можемо там побудувати туалети, спортивні зали, упорядкувати територію. Через це діти опиняються в нерівних умовах", - повідомив Савін.

Він також доручив департаменту освіти розібратися, чому деякі батьки дітей, які знаходяться на домашньому навчанні, не хочуть віддати школярів в інтернати. "Зробіть аналіз, із яких причин не відправляють дітей в інтернати. Адже крім якісного навчання діти зможуть отримати там і медичну допомогу. Яскравий приклад - діти-сколіозникі, для яких вдома батьки не зможуть створити потрібних умов", - зазначив Савін.