Південна залізниця у 2012 р. у приміському сполученні перевезла 58 млн. 970 тис. пасажирів, при цьому витрати залізниці компенсувалися виручкою від продажу квитків тільки на 9%. Про це 18 січня повідомили "SQ" на Південній залізниці (ПЗ).

Згідно із законодавством України, Південна залізниця надає пільговий проїзд 26 категоріям громадян. За інформацією ПЗ, фактично це означає, що сім з десяти пасажирів приміських потягів - пільговики. Вартість перевезення пільгового контингенту повинна компенсуватися за рахунок державного і місцевих бюджетів. Минулого року ПЗ перевезла пільговиків на 65,2 млн. грн, з них місцевими органами влади було компенсовано тільки 26,5 млн. грн. "Але навіть при повній компенсації вартості витрат перевезення пільгового контингенту приміські перевезення залишаються збитковими, тому що приміські пасажирські тарифи мають соціальну спрямованість. Так, для подальшого забезпечення перевезень у приміському сполученні на відповідному рівні, а це близько 340 приміських потягів на добу, індексація тарифів на 15% є економічно обґрунтованою і вимушеною", - заявили на Південній залізниці.

Як зазначили на підприємстві, фактично приміські поїзди - найдоступніший вид транспорту. Вартість проїзду в приміських потягах порівняно з автобусами і маршрутними таксі нижча в 3 - 4,5 рази. Наприклад, вартість проїзду в автомобільному транспорті сполученням Харків-Лозова (150 км) становить 45 грн., а в приміському поїзді - 10 грн. (11,6 грн. - після індексації), Харків-Огульці (35 км) - відповідно 15 і 4,8 (5,8) грн., Куп'янськ-Тополі (45 км) - 20 і 5 (6,2) грн.

Як повідомили на Південній залізниці, наразі це питання перебуває на узгодженні в Харківській, Полтавській та Сумській облдержадміністраціях.