Наступного року в Україні планується почати масштабну кампанію з навчання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, азам економіки. Ініціаторами проекту виступили Асоціація нового економічного утворення за підтримки "Ерсте Банку", компанії "Емвей Україна", Міжнародний благодійний фонд "Фонд Олександра Фельдмана" та проект "Дітки-Монетки".
Як розповіли 13 грудня "SQ" у прес-службі благодійного фонду Фельдмана, на початку навчання за курсом "Фінансове виховання" пройдуть 50 учителів соціальних навчальних закладів. Цей етап буде реалізований у грудні 2012 - квітні 2013 рр. Після закінчення курсу і складання іспиту вчителі отримають методички для роботи з класом, а також робочі зошити для учнів. "Завдання вчителів, які представляють 25 міст і 30 інтернатів, не тільки навчити дітей азам "домашньої економіки" або надихнути їх на підприємництво, але і підключити до освітнього процесу в рамках теми всіх вихованців закладу віком від 9 до 16 років", - зазначили в фонді.
Після реалізації внутрішньошкільних програм до проекту буде залучено близько 5 тис. дітей, що становить 30% загальної кількості соціально незахищених дітей, що мешкають у школах-інтернатах та дитячих будинках. Як зазначили в прес-службі фонду, навчання вчителів відбувається на основі рекомендованого Міністерством освіти, науки, молоді та спорту України курсу "Фінансове виховання".
Необхідність проекту підтверджена не тільки запитами педагогів, але й даними першої хвилі дослідження, проведеного в 5 містах України серед підлітків з соціальних навчальних закладів. Дослідження показало, що більшість підлітків слабо орієнтуються в нюансах повсякденного життя, у них відсутнє чітке уявлення про власне майбутнє, існують завищені вимоги до держави за частої відсутності бажання будувати своє життя самостійно.
Довідка "SQ". Проект стартував у 2010 р., коли викладачі курсу "Фінансове виховання" об'їхали 14 міст України, навчаючи підлітків основам фінансової грамотності та підприємництва. За 6 місяців курс навчання пройшли близько 300 дітей. Багато хто з учнів уперше задумався про вартість продуктів і статті сімейного бюджету, деякі розробили власні бізнес-плани.