Закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо заборони реклами, спонсорства та стимулювання продажу тютюнових виробів" набув чинності в Україні 16 вересня. Тепер, якщо виробника або продавця тютюнових виробів викриють у рекламі цигарок, їм загрожує штраф від 30 до 50 тис.грн.

Відповідно до закону, реклама тютюнових виробів, знаків для товарів і послуг, інших об'єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби, забороняється на радіо та телебаченні (у т.ч. кабельному, супутниковому, IP-телебаченні, on-line-телебаченні, мобільному, цифровому й ефірному телебаченні). Реклама тютюну забороняється також у наукових, науково-популярних, навчальних, громадсько-політичних, довідкових, літературно-художніх виданнях, у тому числі в усіх друкованих ЗМІ, на транспорті, у зовнішній рекламі, в місцях проведення масових заходів, в інтернеті. Законом забороняється спонсорство з використанням реклами тютюнових виробів та назвами виробників, імпортерів і продавців тютюнових виробів теле- і радіопередач, театрально-концертних, оздоровчо-спортивних і культурно-розважальних заходів.

Документ був прийнятий Верховною Радою восени минулого року, підписаний президентом України навесні. Ініціатори антитютюнової кампанії стверджують, що повною забороною реклами можна зменшити кількість курців на 7%. Окрім того, з жовтня на пачках цигарок з'являться картинки у вигляді знімків пухлин легенів та інших хвороб.