На головне питання статті можна відповісти так: "Вибір шин безпосередньо впливає на керування". Звичайно, потрібно не забувати про те, що у кожного водія свій тип керування - спокійний, агресивний, економний. Але, навіть взявши для експерименту одного водія та запропонувавши йому купити шини, які відрізнятимуться, побачимо зовсім різні показники швидкості, стійкості та маневреності авто. Тому перед тим, як обрати комплект гуми, пропонуємо автовласнику визначитися з результатом, який він хоче отримати.

Стійкість на дорозі влітку

Впевнено входити в повороти та першим стартувати на перехресті вам допоможуть широкі шини. Чим ширші вони будуть, тим впевненіше ви почуватиметеся на високій швидкості та в поворотах. Але такі шин мають недолік - ефект аквапланування, який може з'явитися при наїзді на калюжу або агресивній їзді по мокрому асфальту. Мінімізувати цей ефект допоможе вибір літніх асиметричних шин. Різний малюнок на гумі із внутрішньої та зовнішньої сторони допоможе стабілізувати авто, навіть у складній ситуації.

Прохідність узимку

Втомилися застрягти у снігу? Чи хотіли б почуватися впевнено на дорозі під час пухкого снігу? Тоді вибирайте вузькі шини із симетричним або асиметричним малюнком. Маленька пляма контакту на вузькій шині призводить до посиленого тиску на покришку: як наслідок, машина добре виїжджає зі снігу, не сильно пробуксовує на льоду і чудово почувається на дорозі.

Мінус вузьких шин - швидкої їзди з ними не вийде: вони довше розганяються, повільніше їдуть і в повороти треба входити на знижену передачу. Не найкращий варіант для активних гонщиків.

Для економії палива

Знову ж таки на допомогу прийдуть вузькі шини з симетричним малюнком. При рекомендованій для конкретного автомобіля швидкості та за наявності такої гуми ви зможете в 1,5-2 рази знизити витрату палива.

Для новачків

Якщо ви освоюєте навички водіння, краще вибрати вузьку або середню гуму. Новачки часто їздять повільно, не більше 50 км/год у місті, тому з широкою гумою буде складніше крутити кермо (нехай навіть із гідропідсилювачем). Більше маневреності новачок отримає із вузькою гумою чи середнього розміру. Крім цього, краще навчитися об'їжджати ями та інші перешкоди на дорозі. Та й стоять такі шини недорого - те, що потрібно для того, щоб тренувати паралельне паркування біля бордюру.

М'яка або тверда гума

Для зимового періоду гума повинна бути м'якою, щоб домогтися кращого зчеплення з льодом. А ось для літа м'яка гума не підійде - тільки зітре її швидше. Тому якщо ви вирішили купити гуму на 14 колеса, обов'язково подумайте, для якого сезону ви її купуєте. Також не варто вибирати "міжсезонки": вони надто тверді для зими та надто м'які для літа, а у міжсезоння не виявляють особливо своїх функціональних якостей.

Перед вибором гуми завжди думайте про результат, який бажаєте отримати від водіння. Це значно спростить ваш вибір та звузить кількість варіантів.