Метою редакційної політики Status Quo є захист та зміцнення довіри наших читачів, а також захист самої журналістики. Ця методологія є практичним робочим інструментом для наших співробітників, що засвідчує нашу відданість основним принципам журналістики: це точність, неупередженість, правдивість, корисність, людяність, а також редакційна незалежність і підзвітність через прозорість.

У наведених нижче рекомендаціях – наші очікування стосовно поведінки співробітників, фрілансерів, підрядників та всіх інших, хто бере участь у створенні або сприяє створенню редакційного контенту. Рекомендації стосуються всього персоналу та впроваджуються відповідно до структури управління організацією. За дотриманням рекомендацій стежать головний редактор і генеральний директор.

Рекомендації охоплюють три сфери: «Загальні питання», «Основні редакційні правила» та «Конфлікт інтересів».

Загальні питання

Юридичне підґрунтя роботи

У правових аспектах своєї роботи редакція керується нормами законодавства України та міжнародними договорами, ратифікованими Україною. Робота редакції не може йти на шкоду національним інтересам України.

Авторство та анонімність

Статті публікуються анонімно або під псевдонімами лише у виняткових випадках - наприклад, якщо безпека або приватність автора знаходяться під загрозою, - і лише з дозволу відповідального старшого редактора.

Неправомірна плата за редакційні матеріали

Журналіст має знати, що національне законодавство передбачає кримінальну відповідальність за правопорушення при контактах з посадовими або службовими особами - зокрема, за підкуп у формі фінансової чи іншої вигоди, що пропонується в обмін на неналежне виконання професійних обовʼязків, за отримання хабаря або за підкуп іноземної службової або посадової особи.

Конфіденційність

Співробітники, які за своїми службовими обов’язками мають доступ до особистої інформації, що стосується інших співробітників, – повинні розглядати таку інформацію як конфіденційну та не розголошувати її нікому, окрім як для виконання офіційних обовʼязків у повному обсязі.

Авторське право

Журналісти повинні детально ознайомитися з правилами, які стосуються авторського права та використання контенту з публічних веб-сайтів.

Помилки та спростування інформації

Помилки, яких ми припустилися в матеріалах, потрібно виправляти як тільки про них стало відомо. У такому випадку в заголовку новини ставиться позначка «виправлено», «доповнено» чи «оновлено».

Про помилки у наших матеріалах будь-хто може повідомити за тими контактними даними, що вказані на сайті редакції.

Будь-яка особа, згадана в публікації, може звернутися в редакцію за спростуванням матеріалу, якщо вважає інформацію, опубліковану про неї, недостовірною. Вимога про спростування має бути надіслана електронною поштою чи в паперовому вигляді. Редакція не публікує спростувань на основі телефонних дзвінків чи листування в месенджерах.

Рішення про публікацію спростування ухвалюється редакцією після оцінювання наданих заявником підстав.

Приватність

Ми прагнемо поважати приватне життя людей та уникати втручань у приватне життя без потреби. Але коли необхідно задовольнити суспільний інтерес, журналістам доводиться жертвувати правилом захисту приватності. Втручання має бути виправдане вагомістю історії та суспільним благом, яке, ймовірно, випливає з публікації.

Реклама

Матеріали у рубриках «Прес-релізи» та «Новини партнерів» публікуються на правах реклами чи некомерційного партнерства

Взаємодія з громадськістю

Найважливіша взаємодія для нас - це взаємодія з читачами та користувачами сайту. Будь-яка взаємодія має супроводжуватися ввічливим ставленням незалежно від того, це особиста зустріч чи спілкування телефоном, листом або електронною поштою.

Користуючись соціальними мережами, журналісти, які співпрацюють з компанією, не повинні робити публічних заяв, які можуть поставити під загрозу цілісність компанії чи під сумнів - їхню власну журналістську незалежність або суперечать професійному духу цих рекомендацій.

Основні редакційні правила

Точність і перевірка інформації

Інформація, що публікується/транслюється, обовʼязково має бути підтвердженою і перевіреною. Якщо є факти, які не вдалося піддати незалежній перевірці, журналіст має вказати на це.

Джерела інформації

Вказівка на джерело інформації повинна бути якомога точнішою.

Джерелам, які надають інформацію, наражаючи себе на небезпеку, може бути обіцяна конфіденційність.

Співробітники не повинні відтворювати матеріали інших авторів/медіа без посилання на джерело за винятком особливих обставин – наприклад, коли джерело знаходиться під захистом - і лише з дозволу відповідального редактора.

Затвердження матеріалу

Загальне правило полягає в тому, що учасникам інтервʼю або третім сторонам не слід надавати право схвалення готового матеріалу перед його публікацією. За певних обставин можна дозволити інтервʼюйованим переглянути текст чи цитати в інтересах точності, але без зобовʼязання змінювати текст.

Слід уникати пропозиції затвердження чи схвалення тексту як засобу забезпечення співпраці.

Цитування

Журналісти і редактори не повинні змінювати прямі цитати з метою вплинути на контекст або значення таких цитат: дозволяється незначне редагування, якщо воно є необхідним для кращого розкриття змісту цитати.

Просування чиїхось інтересів

Журналісти не повинні погоджуватися просувати в своїх текстах і фотографіях інтереси потенційних інтервʼюйованих, співавторів чи спонсорів. Промоційну інформацію за темою слід включати лише в тих випадках, коли це є в інтересах читача або допомагає читачеві краще зрозуміти тему.

Справедливість формулювань

Ми прагнемо забезпечити всеохоплююче та справедливе висвітлення подій, надаємо можливість висловитися тим людям або групам, які зазнають критики. Це право на відповідь визнане за окремими особами та групами, включаючи меншини, коли висловлюється загальна критика.

Вживання лайливих слів можливе лише у прямих цитатах.

Фотографії, відео та зображення

Змінення зображень або спотворення аудіовізуальних матеріалів є неприйнятними.

Етнічна приналежність

Загалом ми не зазначаємо в публікації расову чи етнічну приналежність або сповідувану релігію, якщо ця інформація не є вагомою для журналістського матеріалу. Расова приналежність підозрюваних у злочинах зазвичай не вказується, окрім випадків, коли етнічне походження є частиною опису, який має на меті ідентифікувати підозрюваних, або є важливим для матеріалу (наприклад, у випадку злочину на ґрунті ненависті).

Конфлікт інтересів

Ми прагнемо відгородити нашу роботу від впливу сторонніх інтересів задля уникнення конфлікту.

Наступні рекомендації стосуються всіх зовнішніх інтересів, які мають бути задекларовані, інакше це змусить читачів сумніватися в незалежності нашої редакційної роботи.

Подарунки

При підготовці матеріалу персонал не повинен керуватися інтересами рекламодавців або іншими комерційними міркуваннями. Платежі, подарунки чи інші бонуси не допускаються, бо можуть підірвати точність, чесність або незалежність нашої роботи.

Про будь-які спроби викликати прихильне ставлення до редакції шляхом пропозиції подарунків або послуг слід повідомляти редактора.

Співробітники не повинні використовувати свій статус для отримання вигоди або переваг, зокрема, у власному бізнесі, фінансових або комерційних операціях.

Зовнішні інтереси

Співробітники повинні інформувати головного редактора про будь-які зовнішні особисті, фінансові інтереси чи переконання, які можуть суперечити професійній діяльності або можуть сприйматися як такі.

Декларування приватних інтересів

Журналіст має декларувати приватний інтерес, висвітлюючи події чи теми, до яких він чи вона має суттєве відношення. Взагалі, журналіст не повинен писати або цитувати родича чи партнера у матеріалі, навіть якщо родич чи партнер є експертом у відповідній галузі. Якщо з будь-якої причини зроблено виняток із цього правила, слід чітко пояснити звʼязок.

Зовнішні зобовʼязання

Компанія визнає право журналіста на приватне життя та право брати участь у громадському житті. Однак співробітники повинні повідомити відповідального редактора або головного редактора, якщо вони як працівники мають намір:

  • дати свідчення в будь-якому суді;
  • очолювати публічні форуми чи семінари, організовані професійними організаторами конференцій або комерційними організаціями;
  • виконувати будь-яку зовнішню роботу, яка може суперечити їхнім професійним обовʼязкам;
  • очолювати громадські чи політичні форуми або виступати на платформах;
  • робити заяви або давати докази будь-якому офіційному органу щодо матеріалів, опублікованих компанією.

Стосунки

Співробітники не повинні створювати матеріали про будь-яких осіб, і з якими у співробітника родинні, особисті, фінансові чи романтичні стосунки. Співробітник, який потрапив в обставини, за яких існує потенційний конфлікт такого роду, повинен повідомити про це керівника.

Якщо журналіст або редактор має занепокоєння щодо етичних наслідків поведінки в будь-якому аспекті редакційної роботи він повинен звернутися за порадою до головного редактора або вищого керівництва. У певних випадках ми також можемо звернутися за порадою до відповідних галузевих органів або експертів (наприклад, до омбудсмена).