Метою редакційної політики Status Quo є захист та зміцнення довіри наших читачів, а також захист самої журналістики. Ця методологія є практичним робочим інструментом для наших співробітників, що засвідчує нашу відданість основним принципам журналістики: це точність, неупередженість, правдивість, корисність, людяність, а також редакційна незалежність і підзвітність через прозорість.

У наведених нижче рекомендаціях – наші очікування стосовно поведінки співробітників, фрілансерів, підрядників та всіх інших, хто бере участь у створенні або сприяє створенню редакційного контенту. Рекомендації стосуються всього персоналу та впроваджуються відповідно до структури управління організацією. За дотриманням рекомендацій стежать головний редактор і генеральний директор.

Рекомендації охоплюють чотири сфери: «Загальні питання», «Основні редакційні правила» та «Конфлікт інтересів».

Загальні питання

Наша місія та цінності

Наша місія – інформувати читачів про те, що відбувається в місті, країні та світі, допомагаючи їм орієнтуватися в поточній ситуації та приймати рішення, які ґрунтуються на перевіреній та точній інформації.

Усвідомлюючи, що опублікований нами контент може і повинен безпосередньо впливати на життя читачів, ми розуміємо міру відповідальності, яку накладає на нас наша місія.

Ця відповідальність визначається цінностями, які поділяють співробітники редакції, керівництво, засновники та партнери.

Наші цінності

Правдивість. Ніхто і ніщо не змусить нас опублікувати недостовірну інформацію.

Точність. Ми прагнемо максимальної точності, не допускаючи жодних домислів і припущень.

Корисність. Ми прагнемо будь-яку інформацію зробити корисною для читача, допомогти йому у прийнятті правильного рішення.

Безумовний примат національних та суспільних інтересів. Приймаючи рішення про публікацію будь-якої інформації або про формат контенту, ми завжди керуємося інтересами суспільства, вимогами законів та моралі.

Неупередженість. Ніякі особисті світоглядні уподобання людей, причетних до виробництва контенту, ніколи не впливають на дотримання попередніх пунктів.

Юридичне підґрунтя роботи

У правових аспектах своєї роботи редакція керується нормами законодавства України та міжнародними договорами, ратифікованими Україною. Робота редакції не може йти на шкоду національним інтересам України.

Авторство та анонімність

Статті публікуються анонімно або під псевдонімами лише у виняткових випадках - наприклад, якщо безпека або приватність автора знаходяться під загрозою, - і лише з дозволу відповідального старшого редактора.

Неправомірна плата за редакційні матеріали

Журналіст має знати, що національне законодавство передбачає кримінальну відповідальність за правопорушення при контактах з посадовими або службовими особами - зокрема, за підкуп у формі фінансової чи іншої вигоди, що пропонується в обмін на неналежне виконання професійних обовʼязків, за отримання хабаря або за підкуп іноземної службової або посадової особи.

Конфіденційність

Співробітники, які за своїми службовими обов’язками мають доступ до особистої інформації, що стосується інших співробітників, – повинні розглядати таку інформацію як конфіденційну та не розголошувати її нікому, окрім як для виконання офіційних обовʼязків у повному обсязі.

Авторське право

Журналісти повинні детально ознайомитися з правилами, які стосуються авторського права та використання контенту з публічних веб-сайтів.

Помилки та спростування інформації

Помилки, яких ми припустилися в матеріалах, потрібно виправляти як тільки про них стало відомо. У такому випадку в заголовку новини ставиться позначка «виправлено», «доповнено» чи «оновлено». Виправлення всіх суттєвих неточностей і помилок відбувається в оригінальній версії матеріалуза тією самою URL-адресою.

Про помилки у наших матеріалах будь-хто може повідомити за тими контактними даними, що вказані на сайті редакції.

Будь-яка особа, згадана в публікації, може звернутися в редакцію за спростуванням матеріалу, якщо вважає інформацію, опубліковану про неї, недостовірною. Вимога про спростування має бути надіслана електронною поштою чи в паперовому вигляді. Редакція не публікує спростувань на основі телефонних дзвінків чи листування в месенджерах.

Рішення про публікацію спростування ухвалюється редакцією після оцінювання наданих заявником підстав.

Приватність

Ми прагнемо поважати приватне життя людей та уникати втручань у приватне життя без потреби. Але коли необхідно задовольнити суспільний інтерес, журналістам доводиться жертвувати правилом захисту приватності. Втручання має бути виправдане вагомістю історії та суспільним благом, яке, ймовірно, випливає з публікації.

Реклама

Матеріали у рубриках «Прес-релізи» та «Новини партнерів» публікуються на правах реклами чи некомерційного партнерства.

Спонсорований контент публікується з відповідною позначкою.

Взаємодія з громадськістю

Найважливіша взаємодія для нас - це взаємодія з читачами та користувачами сайту. Будь-яка взаємодія має супроводжуватися ввічливим ставленням незалежно від того, це особиста зустріч чи спілкування телефоном, листом або електронною поштою.

Користуючись соціальними мережами, журналісти, які співпрацюють з компанією, не повинні робити публічних заяв, які можуть поставити під загрозу цілісність компанії чи під сумнів - їхню власну журналістську незалежність або суперечать професійному духу цих рекомендацій.

Питання безпеки

Безпека (включаючи цифрову безпеку та кібербезпеку) персоналу, авторів, власників є основною турботою медіа.

Основні редакційні правила

Точність і перевірка інформації

Інформація, що публікується/транслюється, обовʼязково має бути підтвердженою і перевіреною. Якщо є факти, які не вдалося піддати незалежній перевірці, журналіст має вказати на це.

Перед публікацією контент має пройти редакцційну перевірку на предмет дотримання редакційних вказівок. Контент публікується тільки після погодження редактором.

Публікація статистичних даних можлива, тільки якщо вони містять інформацію про те, хто проводив дослідження, географію дослідження, кількість опитаних і похибку вибірки. Публікація результатів соцдосліджень, у яких не вказано хоча б один із наведених вище показників, не допускається.

Зовнішні фотографії/відео/аудіовміст мають бути перевірені.

Джерела інформації

Вказівка на джерело інформації повинна бути якомога точнішою. Якщо з міркувань безпеки або етики редакція не може вказати джерело інформації, можливе збереження анонімності. Причина анонімності вказується в тексті.

Джерелам, які надають інформацію, наражаючи себе на небезпеку, може бути обіцяна конфіденційність.

Для створення контенту журналісти мають використовувати різноманітні джерела з достатнім часом для відповіді.

Співробітники не повинні відтворювати матеріали інших авторів/медіа без посилання на джерело за винятком особливих обставин – наприклад, коли джерело знаходиться під захистом - і лише з дозволу відповідального редактора.

Дітям не можна ставити запитання, які виходять за межі їхніх знань і здатності відповісти. Дітей не можна фотографувати чи брати інтерв’ю без згоди відповідального дорослого чи батьків.

У своїх публікаціях ми обов'язково вказуємо місцезнаходження того, де відбуваються події: область, місто або конкретну локацію (наприклад, вулицю, де виконуються дорожні роботи). Якщо оприлюднення місця може поставити під загрозу безпеку журналістів, учасників подій чи інших осіб, а також розкрити дані про критичну інфраструктуру чи конфіденційну інформацію під час воєнного стану, що триває в Україні з 24 лютого 2022 року, ми можемо не розголошувати точні координати.

Якщо доступ до місця події або інформації було отримано за сприяння зовнішньої організації, ми вказуємо це джерело, щоб забезпечити прозорість.

До контенту, наданого зовнішніми джерелами, UGC, очевидцями, застосувуються ті самі принципи перевірки точності, правової та етичної відповідності до журналістського контенту, як і до всього контенту, який ми публікуємо. За відповідність наданого зовнішніми джерелами контенту принципам редакційної політики відповідає головний редактор. У разі, якщо наданий очевидцями контент публікується, то в тексті вказується відповідне джерело походження цього контенту. Журналісти у разі спілкування з очевидцями подій мають дотримуватися принципів моралі та етики.

Затвердження матеріалу

Загальне правило полягає в тому, що учасникам інтервʼю або третім сторонам не слід надавати право схвалення готового матеріалу перед його публікацією. За певних обставин можна дозволити інтервʼюйованим переглянути текст чи цитати в інтересах точності, але без зобовʼязання змінювати текст.

Слід уникати пропозиції затвердження чи схвалення тексту як засобу забезпечення співпраці.

Цитування

Співробітники редакції під час створення контенту мають дотримуватися чіткого розмежування між новинним контентом і думкою.

Журналісти і редактори не повинні змінювати прямі цитати з метою вплинути на контекст або значення таких цитат: дозволяється незначне редагування, якщо воно є необхідним для кращого розкриття змісту цитати.

Стосовно думок або коментарів застосовуються етичні принципи, які передбачають заборону образ, наклепу, переслідування, мови ворожнечі, а також порушення конфіденційності. Матеріали, які порушують зазначені принципи, видаляються. Відповідальність за дотримання цих етичних принципів несе головний редактор.

Просування чиїхось інтересів

Журналісти не повинні погоджуватися просувати в своїх текстах і фотографіях інтереси потенційних інтервʼюйованих, співавторів чи спонсорів. Промоційну інформацію за темою слід включати лише в тих випадках, коли це є в інтересах читача або допомагає читачеві краще зрозуміти тему.

Якщо контент був створений за будь-якої участі урядової, неурядової або комерційної організації, це має бути зазначено.

Справедливість формулювань

Ми прагнемо забезпечити всеохоплююче та справедливе висвітлення подій, надаємо можливість висловитися тим людям або групам, які зазнають критики. Це право на відповідь визнане за окремими особами та групами, включаючи меншини, коли висловлюється загальна критика.

Розмежування новинного та неновинного контенту

Розмежування новинного та неновинного контенту здійснюється за такими принципами:

1.  Новини та думки

  • Новинний контент ґрунтується на фактах, містить перевірену інформацію та об'єктивний опис подій без особистих оцінок чи суджень.
  • Якщо матеріал містить чиїсь думки або суб’єктивні погляди, то обов’язково вказується їхній автор.

2.  Новинний контент та матеріали від зовнішніх організацій

  • Якщо інформація або матеріали надані зовнішньою нежурналістською організацією, це чітко зазначається посиланням на джерело.
  • При використанні таких матеріалів редакція зберігає відповідальність за перевірку фактів і відповідність контенту принципам редакційної політики, щоб забезпечити якість та достовірність інформації.

Структурно новинний контент розміщений на сайті у розділі «Новини», неновинний – у розділі «Статті».

Фотографії, відео та зображення

Змінення зображень або спотворення аудіовізуальних матеріалів є неприйнятними.

Контент відвертого вмісту

Редакція в цілому не публікує контент відвертого вмісту, зокрема насильницький, із зображенням дітей та інших вразливих осіб тощо. Публікація можлива в окремих випадках, якщо редакція розцінює такий контент як соціально вагомий та виключно з відповідним попередженням.

Автоматично згенерований контент

Автоматично згенерованим контентом, що публікується на сайті, є інформери, тізерна реклама, рекламні банери. Вони повинні відрізнятися від основного контенту візуально і не заважати його сприйняттю.

Етнічна приналежність

Загалом ми не зазначаємо в публікації расову чи етнічну приналежність або сповідувану релігію, якщо ця інформація не є вагомою для журналістського матеріалу. Расова приналежність підозрюваних у злочинах зазвичай не вказується, окрім випадків, коли етнічне походження є частиною опису, який має на меті ідентифікувати підозрюваних, або є важливим для матеріалу (наприклад, у випадку злочину на ґрунті ненависті).

Конфлікт інтересів

Ми прагнемо відгородити нашу роботу від впливу сторонніх інтересів задля уникнення конфлікту. Ми розробили і дотримуємось вказівок щодо захисту від реального, потенційного або уявного конфлікту інтересів.

Наступні рекомендації стосуються всіх зовнішніх інтересів, які мають бути задекларовані, інакше це змусить читачів сумніватися в незалежності нашої редакційної роботи.

Подарунки

При підготовці матеріалу персонал не повинен керуватися інтересами рекламодавців або іншими комерційними міркуваннями. Платежі, подарунки чи інші бонуси не допускаються, бо можуть підірвати точність, чесність або незалежність нашої роботи.

Про будь-які спроби викликати прихильне ставлення до редакції шляхом пропозиції подарунків або послуг слід повідомляти редактора.

Співробітники не повинні використовувати свій статус для отримання вигоди або переваг, зокрема, у власному бізнесі, фінансових або комерційних операціях.

Зовнішні інтереси

Співробітники повинні інформувати головного редактора про будь-які зовнішні особисті, фінансові інтереси чи переконання, які можуть суперечити професійній діяльності або можуть сприйматися як такі.

Декларування приватних інтересів

Журналіст має декларувати приватний інтерес, висвітлюючи події чи теми, до яких він чи вона має суттєве відношення. Взагалі, журналіст не повинен писати або цитувати родича чи партнера у матеріалі, навіть якщо родич чи партнер є експертом у відповідній галузі. Якщо з будь-якої причини зроблено виняток із цього правила, слід чітко пояснити звʼязок.

Зовнішні зобовʼязання

Компанія визнає право журналіста на приватне життя та право брати участь у громадському житті. Однак співробітники повинні повідомити відповідального редактора або головного редактора, якщо вони як працівники мають намір:

  • дати свідчення в будь-якому суді;
  • очолювати публічні форуми чи семінари, організовані професійними організаторами конференцій або комерційними організаціями;
  • виконувати будь-яку зовнішню роботу, яка може суперечити їхнім професійним обовʼязкам;
  • очолювати громадські чи політичні форуми або виступати на платформах;
  • робити заяви або давати докази будь-якому офіційному органу щодо матеріалів, опублікованих компанією.

Стосунки

Співробітники не повинні створювати матеріали про будь-яких осіб, і з якими у співробітника родинні, особисті, фінансові чи романтичні стосунки. Співробітник, який потрапив в обставини, за яких існує потенційний конфлікт такого роду, повинен повідомити про це керівника.

Конфлікт інтересів, пов'язаний із бізнесом або політичними інтересами засновників

Під час написання матеріалів, пов'язаних із засновниками агентства, а також їхньою політичною або підприємницькою діяльністю, співробітники редакції зобов'язані керуватися загальними принципами редакційної політики. Жодних винятків, викликаних зв'язком із засновниками, не допускається.

Якщо журналіст або редактор має занепокоєння щодо етичних наслідків поведінки в будь-якому аспекті редакційної роботи він повинен звернутися за порадою до головного редактора або вищого керівництва. У певних випадках ми також можемо звернутися за порадою до відповідних галузевих органів або експертів (наприклад, до омбудсмена).

Етичні принципи

Ми займаємось журналістикою відповідно до таких ключових принципів:

  • Точність і комунікація, заснована на фактах;
  • Незалежність від політичних, корпоративних чи інших центрів влади;
  • Неупередженість у підході до репортажів та редагування;
  • Справедливість, повага та врахування впливу журналістики на життя інших людей;
  • Прозорість для полегшення підзвітності та відповідальності перед громадськістю.

Належне управління

Ми прагнемо дотримуватися високого рівня управління, який захищає редакційну незалежність, демонструє прозорість власності.
Ми демонструємо відданість важливим принципам внутрішньої прозорості та підзвітності громадськості.

Саморегулювання

Ми працюємо над підвищенням обізнаності про основні цінності редакційної практики за допомогою кодексів поведінки та редакційних етичних настанов.

Взаємодія з громадськістю

Розбудова суспільної довіри до журналістики вимагає активної взаємодії з широкою громадськістю. Ми надаємо можливість нашій аудиторії реагувати та пропонувати вдосконалення редакційного процесу. Ми впроваджуємо доступні та прозорі системи для розгляду скарг від громадськості. Процес розгляду скарг відповідає вимогам закону України "Про звернення громадян". Співробітники редакції в разі отримання скарги повинні проінформувати про це відповідальну особу. Відповідальною особою за розгляд скарг є головний редактор, контакти якого знаходяться в розділі "Про нас". Скарги розглядаються  справедливим, розумним і своєчасним способом.

Також громадськість може звернутися до таких органів: