Денис Костржевський. Відновлення авіаційної галузі України: кроки до глобального успіху

Денис Костржевський, голова ради директорів Міжнародного аеропорту «Київ», у своїй недавній публікації «Відродження авіаційної галузі України після війни. Крок за кроком до глобального успіху» акцентує увагу на необхідності комплексного підходу до відновлення однієї з найважливіших галузей української економіки - авіаційної. Він наголошує, що після руйнівних наслідків війни перед Україною буде  стояти завдання не лише повернути авіаперевезення на довоєнний рівень, але й відновити статус України як впливової авіаційної держави.

66c89ce65060c.webpПершим кроком на шляху до відновлення авіаційної галузі України, на думку Дениса Костржевського, має стати ревізія і модернізація аеродромної інфраструктури, відкриття авіаційного простору та початок польотів. Це передбачає всебічну оцінку стану аеропортів, злітно-посадкових смуг та  аеронавігаційного обладнання. "Ми повинні забезпечити безпеку польотів на всіх етапах, починаючи з аеродрому і закінчуючи навігацією у повітряному просторі" підкреслює Костржевський у своїй статті. Відновлення цієї базової інфраструктури є критично важливим для подальшого успіху авіаційного сектору, оскільки без надійної матеріальної бази всі подальші плани залишаться лише на папері.

Денис Костржевський також акцентує увагу на необхідності залучення іноземних авіакомпаній для відновлення авіасполучень. Однак він підкреслює важливість дотримання принципів паритету при розподілі авіаційних маршрутів, щоб забезпечити рівні умови для українських перевізників. Це створить фундамент та передумови для створення потужної української авіакомпанії – національного перевізника.

Другим ключовим етапом, за словами Дениса Костржевського, є створення національного авіаперевізника, який зможе конкурувати на світовому рівні. "Створення національного авіаперевізника – це не лише про транспорт, але й про новий етап розвитку всієї авіаційної галузі України" зазначає він. Важливо, щоб такий перевізник був не черговою державною компанією, а сучасним, приватним підприємством, яке отримає підтримку уряду через механізм державно-приватного партнерства. Забезпечення парку сучасними літаками через лізингові програми з державною підтримкою, є необхідною умовою для успішної роботи перевізника. Крім того, держава має створювати сприятливі умови для розвитку бізнесу та активно лобіювати інтереси національного авіаперевізника на міжнародній арені.

Третій, і можливо найамбітніший етап – це відродження українського літакобудування. Денис Костржевський пропонує не відроджувати застарілі проєкт, а створювати нову, сучасну індустрію з нуля, спираючись на співпрацю з провідними міжнародними авіабудівними корпораціями. "Україна надає промислові потужності та забезпечує сталий попит на літаки з боку національного перевізника, партнери надають технології" підкреслює він. Це не тільки відновить економічний потенціал країни, але й допоможе повернути Україні статус важливого гравця на світовій авіаційній арені.

Денис Костржевський: державно-приватне партнерство

Денис Костржевський також акцентує увагу на важливість підтримки літакобудівної галузі через державно-приватне партнерство. Це партнерство дозволить Україні залучити іноземні інвестиції та технології, створюючи таким чином нові робочі місця та збільшуючи експортний потенціал країни. Це дозволить Україні повернути свій вплив у світовій авіаційній галузі та забезпечити стабільн66c89cf329f50.webpий розвиток на довгострокову перспективу.

Відродження авіаційної галузі, як підкреслює Денис Костржевський, матиме значний соціально-економічний ефект. "Відродження авіаційної галузі має не лише економічний, але й соціальний вплив, створюючи тисячі нових робочих місць та підвищуючи національну гордість" - зазначає він у своїй статті. Це створить тисячі нових робочих місць, підвищить рівень життя громадян та сприятиме розвитку інших галузей економіки. Важливо, щоб усі ці ініціативи були чітко прописані на державному рівні у вигляді Стратегії розвитку авіаційної галузі та підтримані як урядом, так і приватними компаніями, адже тільки такий підхід забезпечить розвиток авіаційної галузі в Україні на довгострокову перспективу.

Денис Костржевський підсумовує, що комплексний підхід до відродження авіаційної галузі України після війни повинен включати три ключові компоненти: модернізацію інфраструктури, створення національного авіаперевізника та відновлення літакобудування. Він наголошує, що ці кроки мають бути ретельно продуманими та підтримані на державному рівні. Лише тоді Україна зможе повернутися на світову авіаційну мапу та забезпечити зростання галузі на довгострокову перспективу.