В окремих районах Харківської області знову немає світла. За даними обленерго, приблизно з 9.30 знеструмлено частину таких громад:
▪️Мерефянська,
▪️Люботинська,
▪️Близнюківська,
▪️Кегичівська,
▪️Барвінківська,
▪️Зачепилівська,
▪️Красноградська,
▪️Зміївська.
Попередньо, електрики там не буде кілька годин. Жителям Харкова варто також запастися свічками, батарейками та пауербанками, бо якщо донедавна віялові відключення стосувалися лише області, то наступного тижня вони розпочнуться і в Харкові. Відключатимуть різні райони приблизно на 2-3 години, повідомив голова ХОВА Олег Синєгубов.
У "Харківобленерго" дали роз'яснення щодо особливостей впровадження графіків аварійних відключень
Що таке графік аварійного вимкнення (ГАВ)?
Це перелік електричних адрес (вузлів електромереж), до яких можуть бути застосовані відключення у разі отримання відповідної вказівки від НЕК "Укренерго". Графік повинен бути запроваджений протягом 15 хвилин після отримання вказівки. Відключення вводяться по черзі, а не по всій області одночасно. Але порядок черг, місце та тривалість відключень контролюються та координуються НЕК "Укренерго". Це не перелік населених пунктів та вулиць, у графіку немає годин початку та завершення відключення.
Коли застосовується ГАВ?
Коли в Об'єднаній енергетичній системі України є суттєвий дефіцит електричної енергії і потрібно швидко зменшити навантаження на мережі.
Навіщо застосовувати ГАВ?
Графіки допомагають уникнути відчутних, хаотичних та масових аварійних ситуацій в електромережах.
Скільки може зайняти вимкнення?
Вимкнення може бути протягом 4 годин і повторно вводитися через 8 годин.
Що може вплинути на кількість вимкнень?
Якщо споживачі з розумінням ставитимуться до прохання енергетиків запровадити режим економії, то графіки будуть менш тривалими або їх зовсім не буде.
Чи можна опублікувати графіки у відкритих джерелах?
Ні, в період військового стану не можна поширювати будь-яку інформацію про потужності енергетичних об'єктів, їх розташування. Крім того, у такому графіку споживачам буде дуже важко зорієнтуватися.
Що ж робити споживачам?
1. Відстежувати інформацію на офіційному сайті
2. Внести в розділі