У Харкові продовжать будувати метро. Про це повідомив мер міста Ігор Терехов в інтервью "Суспільному". Він зазначив, що у планах будівництва відбулися деякі зміни, зокрема, прийнято рішення про будівництво підземного електродепо замість наземного.

Незважаючи на те, що ця зміна призведе до здорожчання проєкту, міська влада та партнери погодились на цей крок. Рішення про підземне розміщення депо було прийнято з міркувань безпеки, оскільки під час російських обстрілів постраждали 42 вагони метрополітену, які перебували на поверхні.

Раніше повідомлялося, що за проєктом планується:

  • електродепо "Олексіївське" буде розташоване безпосередньо під землею. Таке рішення прийняли вже під час війни, бо РФ кілька разів била ракетами влітку 2022 року саме по депо метрополітену;
  • станція "Державінська" буде розташована на проспекті Гагаріна, біля перетину з вулицею Державінською. Нещодавно Державінську було перейменовано на вулицю ім. Дмитра Коцюбайла ("Да Вінчі"), тому невідомо, як називатиметься нова станція метро;
  • Наступна станція метро - "Одеська" - розташовуватиметься на проспекті Гагаріна, у районі перетину з вулицею Одеською та проспектом Героїв Сталінграда.

Окрім будівництва нових станцій та депо, планується оновлення рухомого складу метрополітену. Нові потяги будуть суттєво відрізнятися від попередніх моделей, зокрема, вони будуть більш енергоефективними. Раніше планувалося, що буде закуплено 85 нових вагонів для оновлення та розширення парку рухомого складу. У квітні 2024 року повідомлялося, що КП "Харківський метрополітен" спільно з Європейським банком реконструкції та розвитку незабаром купить 17 нових пʼятивагонних поїздів.

Також, за словами Терехова, до реалізації проєкту виявляють інтерес іноземні підприємства, які готові взяти участь у будівництві за умови перемоги в тендері.

Скільки транспорту втратив Харків за час війни - читайте тут.