Росія б'є ракетами на об'єктах критичної інфраструктури всієї України. Після масованого удару вранці 10 жовтня без світла, газу, води та зв'язку залишилися сотні тисяч людей у кількох областях, включаючи й Харківську. Відновлювальні роботи продовжуються досі.
Як підготуватися до відключення світла, води, газу та зв'язку? Є кілька порад на ці випадки. Головне - не панікувати.
Що робити, якщо зникла вода:
- перекрийте всі крани;
- запасіться питною водою з бюветів, колодязів, пунктів розливу питної води;
- вживайте та використовуйте для приготування їжі бутильовану питну воду з магазину;
- не рекомендується вживати воду з відкритих водойм, але її можна використовувати для технічних цілей.
Як підготуватися на випадок відсутності газу:
- купіть сухий спирт, туристичні примуси та балони з газом до них;
- підготуйте туристичний пальник для приготування їжі;
- зробіть запаси продуктів швидкого приготування/тривалого зберігання;
- сплануйте варіант переїзду на зиму до будинку з пічним опаленням.
Що робити у разі аварійної ситуації у газовій мережі:
- перекрийте газовий вентиль у будинку, допоможіть це зробити сусідам;
- для приготування їжі у дворі використовуйте мангали, печі чи буржуйки;
- не можна опалювати квартиру дров'яними казанами або буржуйками.
Як підготуватися і що робити при відключенні світла:
купіть все, що може стати в нагоді в такому випадку: свічки, ліхтарики, сірники, адаптер для зарядки телефону в авто;
заздалегідь зарядіть телефон, тримайте зарядженими павербанки, акумулятори та інші батареї.
Як діяти у разі аварійної ситуації у мережі:
- вимкніть усі електричні прилади, відключіть їх із розеток;
- у разі обриву або провисання проводів у жодному разі не наближуйтесь до них;
- будьте особливо обережні при використанні свічок та сухого спирту.
До системних відключень світла на кілька годин готуються і у Харкові, і по всій Україні. Вони можуть продовжитись до весни, повідомляють енергетики. Все залежатиме від того, чи вороги продовжать обстрілювати об'єкти енергосистеми.
Що робити, якщо зник мобільний зв'язок:
- вимкнути автоматичний вибір мережі в установках телефону;
- знайти та вибрати доступну мережу: Vodafone UA, UA-KYIVSTAR або LIFECELL.
Якщо не вдалося підключитися, спробуйте ще раз або виберіть іншу мережу. Після підключення перевірте можливість здійснювати дзвінки та надсилати SMS. При цьому тарифи не змінюватимуться.