Верховна Рада Україна (ВР) 9 грудня внесла зміни до перехідних положень закону "Про державну реєстрацію майнових прав на нерухомість і їх обмежень" та визначила, що державна реєстрація прав на нерухомість буде здійснюватися з 2013 р., а не з 2012 р., як передбачалося раніше. Про це 10 грудня повідомили "SQ" у харківській юридичної компанії "Аташе".
За даними компанії, раніше передбачалося, що з 1 січня 2012 р. функції реєстрації прав на нерухомість повинні перейти в Державну реєстраційну службу (Укрдержреєстр) України. Таким чином, ВР продовжила повноваження бюро технічної інвентаризації на реєстрацію прав власності до 2013 р. Разом із цим, держреєстрація угод, іпотек, відомостей про обтяження до 1 січня 2013 р. залишається за нотаріусами та реєстраторами юридичних осіб. Закон "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення реалізації прав на нерухоме майно та їх обмежень при їх державній реєстрації" був прийнятий для забезпечення захисту конституційних прав громадян на власність, а також для того, щоб не ускладнювати реєстрацію прав власності для населення в період створення нової реєстраційної системи.
Довідка "SQ". Державну реєстрацію прав на нерухоме майно планується здійснювати за принципом "єдиного вікна", який полягає в тому, що в одному органі будуть реєструватися всі права та обмеження прав на нерухоме майно (земельні ділянки та об'єкти, розташовані на них).
Зміни вносяться за законом від 11 лютого 2010 р. "Про внесення змін до закону "Про державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обмежень та інших законодавчих актів України". Закон передбачає створення єдиної системи державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обмежень. Серед основних змін - створення Державного реєстру прав на нерухоме майно, що є єдиною національною інформаційною системою, яка містить інформацію про об'єкти нерухомості, права на них, обмеження та обтяження (у т.ч. арешти) нерухомого майна, а також про суб'єктів таких прав. Адміністрування реєстру буде здійснювати Державна реєстраційна служба України ("Укргосреестр"), що діє при Міністерстві юстиції.
У Харківській області буде створено 29 відділень державної реєстраційної служби в усіх районах області, а також у Харкові та Люботині. Відділення в Люботині буде виконувати всі функції держреєстраційний служби, крім реєстрації майнових прав. Харківське відділення реєстраційної служби буде розташовуватися в будівлі міськБТІ.