"Загрози обвалення та інших надзвичайних подій техногенного характеру на станції метро "Перемога" немає", - заявив заступник директора Департаменту будівництва і дорожнього господарства Харківської міськради Анатолій Кравчук, передав
За словами Кравчука, таких станцій, як "Перемога", у Харкові ще не будували: котлован 15 м у глибину, 25 м завширшки і близько 600 м завдовжки. Як зазначив Кравчук, велика протяжність котловану вимагає від будівельників підвищеної відповідальності: поряд знаходяться транспортні маршрути, в безпосередній близькості від котловану прокладені інженерні комунікації. "Але ніякої реальної загрози обвалення, як писали в ЗМІ, поки немає, небезпечних явищ техногенного характеру там не відбувається. Так, були виявлені певні моменти технічного характеру, але вони знаходяться в межах норми - підтоплення, проблеми з кріпленням стін, підтриманням тепло-вологісного режиму і т.п. Але загрози, що там будуть обвалення комунікацій, магістралей або об'єктів на поверхні, на сьогодні немає. В той же час, потрібно розуміти, що котлован не може перебувати такий тривалий час без укриття, його треба закрити", - підкреслив Кравчук.
За його словами, щоб закрити котлован, необхідно близько 50 млн.грн. Якщо у державному бюджеті передбачать кошти на будівництво метро у Харкові і виділять з початку року хоча б цю суму, то в першому кварталі 2013 р. метробудівники зможуть закрити котлован і повністю усунути негативні явища. При цьому Кравчук відзначив, що якщо фінансування з держбюджету буде періодичним, то станцію "Перемога" цілком реально повністю побудувати наступного року.
Як нагадав заступник директора департаменту, на будівництво "Перемоги" вже витрачено близько 120 млн.грн., з яких 20 млн.грн. - з міського бюджету. Для закінчення робіт необхідно ще близько 400 млн.грн. Кравчук зазначив, що в Києві будівництво схожих станцій коштує у два рази дорожче, при цьому держфінансування становить 95%.
Довідка "SQ". Раніше Анатолій Кравчук заявив "SQ", що котлован на місці будівництва станції метро "Перемога" знаходиться в аварійному стані через простій і несприятливі погодні умови. "Простій, погана погода, розташовані поруч дорожні магістралі - все це негативно впливає на стан котловану. Ми ще влітку звернулися до Києва з цією проблемою. Нам необхідно 23 млн.грн. На виконання термінових робіт, гроші потрібні вже зараз, у грудні, але поки ніякої відповіді ми не отримали", - зазначив Кравчук.
Цього року Харкову з держбюджету кошти на будівництво метро не виділялися. В кінці серпня після робочого візиту до Харкова президент України Віктор Янукович доручив забезпечити надання державної фінансової підтримки у 2012-2013 рр. будівництву харківського метрополітену для введення в експлуатацію станції "Перемога" і продовження проектних і підготовчих робіт на новій ділянці харківського метро - від станції "Метробудівників ім.Г.Ващенка" до майбутньої станції "Одеська".
Харківський метрополітен посідає друге місце в Україні за протяжністю (35,59 км), а також за кількістю перевезених пасажирів (у середньому - близько 800 тис. осіб на добу). У харківському метро - 29 станцій, рухомий склад - 321 вагон, три лінії - Холодногірсько-Заводська, Салтовська й Олексіївська. За останні 10 років у харківському метро в експлуатацію були введені три станції Олексіївської лінії - "Ботанічний сад", "23 Серпня" і "Олексіївська", будується станція "Перемога".