Минулий тиждень був дуже спекотним в прямому сенсі цього слова: практично кожен день в новинах повідомляли про черговий температурний рекорд. З огляду на погодні умови, губернатор Харківської області Михайло Добкін підписав розпорядження "Про невідкладні заходи щодо посилення техногенної та пожежної безпеки в області", виконання якого він буде "вимагати з кожної людини, яка несе відповідальність з цього питання". Розпорядження передбачає організацію оперативного штабу і постійне патрулювання лісів. Населенню в період високої пожежної небезпеки заборонено відвідувати ліси, заїжджати в них на транспортних засобах і полювати. Взяв участь у протипожежних заходах і Кабмін. Згідно доручення першого віце-прем'єра Андрія Клюєва, всі курсанти навчальних закладів МВС, МНС, Міноборони і спеціальних служб повинні повернутися в місця постійної дислокації, щоб брати участь в патрулюванні лісів та заходах із запобігання пожежам.

На боротьбу з можливим вогнем обіцяні і гроші: Михайло Добкін повідомив, що з державного бюджету будуть виділені додаткові кошти на придбання паливно-мастильних матеріалів для протипожежних підрозділів. "Ми повинні підготувати звернення до Кабінету міністрів. У ньому ми врахуємо повну потребу в паливно-мастильних матеріалах усіх підрозділів, які можуть бути задіяні при ліквідації лісових пожеж в області", - заявив губернатор.

Враховуючи, з якою швидкістю Кабмін виділяє гроші, можна припустити, що куплені паливно-мастильні матеріали знадобляться для техніки, що прибирає снігові замети. Наприклад, коштів, обіцяних на добудову станції метро "Олексіївська", досі немає. Про це 5 серпня повідомив в.о. харківського міського голови, секретар міськради Геннадій Кернес. "Кожен день ми чекаємо надходження грошей на рахунок казначейства. Як тільки гроші надійдуть - ви про це дізнаєтеся", - заявив він і з оптимізмом додав: "Я впевнений, що до кінця року ця станція буде працювати".

До речі, з грошима у міської влади на цьому тижні не складалося. Національний банк України з 2 серпня відкликав ліцензію й ініціював процедуру ліквідації харківського ПАТ "Земельний банк". У цьому банку "зависло" 20 мільйонів гривень з міського бюджету. Геннадій Кернес заявив: "Ми будемо боротися за те, щоб повернути до міськбюджету гроші, які були в цьому банку на депозиті". Раніше в.о. мера висловлювався в тому дусі, що керівник банку повинен понести відповідальність за подію. При цьому Геннадій Кернес чомусь забув про те, що відповідальність повинні понести і ті чиновники мерії, які приймали рішення про розміщення коштів в "Земельному банку". Банківська система України досить сильно зарегульована НБУ, і діяльність банку набагато прозоріша діяльності звичайної комерційної структури. Тому про проблеми будь-якого банку можна дізнатися задовго до того, як він стане банкрутом. Для цього потрібно лише уважно читати, пропаговану банками фінансову звітність. Але ті, хто ухвалював рішення про розміщення грошових коштів громади в "Земельному банку", очевидно, керувалися якимись іншими міркуваннями. Крім того, навіть не розбираючись в банківській звітності, можна було припустити, що довіряти кошти громади такій невеликій фінансовій установі (92-е місце серед українських банків за розмірами активів) як мінімум не розумно.

Минулого тижня нагадала про себе ще одна фінансова проблема міської влади - ситуація з лізинговими трамваями і тролейбусами, за які мерія ніяк не може розрахуватися. Юрій Свідзінський, директор львівського приватного підприємства, яке надавало транспорт в лізинг, заявив, що рахунки ХКП "Міськелектротранс" найближчим часом можуть бути заарештовані. Крім того, його фірма не відмовилася від ідеї вилучення тролейбусів. За словами Свідзінського, процедура може бути завершена до кінця серпня. Якщо, звичайно, міська влада не почне погашати заборгованість, яка становить 51,1 млн. грн. Харківська мерія сподівалася, а можливо, продовжує сподіватися на допомогу Кабміну, але, схоже, марно. І ніякої провини Кабінету міністрів в ситуації, власне, немає: в кінці кінців, центральна влада не зобов'язана латати фінансові дірки місцевих бюджетів за рахунок державного. Так що ймовірність того, що Харків позбудеться 90 тролейбусів і 10 трамваїв, досить висока.

Минулого тижня знову нагадав про себе конфлікт навколо будівництва дороги через Лісопарк. Операційний директор УЄФА Мартін Каллен звернувся до Геннадія Кернеса з листом з приводу цієї ситуації. Каллен висловив здивування тим фактом, що, незважаючи на неодноразові вмовляння УЄФА, будівництво суперечлиовї дороги як і раніше ведеться, і ЗМІ продовжують асоціювати її з підготовкою Харкова до Євро-2012. "Мені б хотілося підкреслити, що одна з найголовніших цінностей для УЄФА - це повага, якою ми керуємося в усіх сферах нашої діяльності, на футбольному полі і поза ним. УЄФА не хоче асоціюватися з проектами, такими, що порочать цей головний принцип", - зазначив у своєму зверненні Каллен. Крім того, в листі було сказано, що однією з причин, що спонукали Каллена звернутися до Кернеса, був лист члена Європарламенту Ребекки Хармс, яка висловила стурбованість тим, що відбувається.

Ребекка Хармс є одним з лідерів Європейської партії зелених, яка має 6,3% у Європарламенті. З одного боку, кому, як не Ребеці Хармс, висловлювати стурбованість, а з іншого - враховуючи ідеологічну спрямованість партії, яку представляє Хармс, цілком можливо, що в її оцінці ситуації присутня якась суб'єктивність. Але в будь-якому випадку лист Мартіна Каллена та звернення до УЄФА Ребеки Хармс - це серйозний прокол міської влади, яка поки що не зуміла переконати міжнародну громадськість у тому, що ситуація в Лісопарку має виключно політичний контекст. Ще одна помилка - "прив'язка" будівництва дороги до проведення Євро-2012. По-перше, навряд чи знайдуться люди, які візьмуться стверджувати, що не будь в Харкові Євро, дорога б не будувалася. По-друге, ця незграбна спроба звинуватити супротивників будівництва дороги у тому, що вони роблять замах "на святе", в кінцевому рахунку обернулася проти міської влади. Мартін Каллен однозначно дав зрозуміти, що УЄФА не бажає бути замішаним у будь-яких скандалах.

Загалом, поки міська влада програє, що особливо неприємно напередодні місцевих виборів. Досить розпливчасті формулювання листа Каллена можуть трактуватися як завгодно, і, найімовірніше, будуть витлумачені опозицією в тому ключі, що УЄФА не задоволений будівництвом дороги, хоча в листі швидше висловлено занепокоєння не самим будівництвом, а ситуацією навколо будівництва. А посилання на іноземців у нас, як правило, спрацьовує: чомусь вважається, що мешканці країн з розвиненою демократією більш об'єктивні у своїх оцінках.