ДП "Завод ім.Малишева" (Харків) розвиває виробництво залізничних дизелів. Про це 30 грудня повідомив "SQ" заступник гендиректора заводу Микола Бєлов. За його словами, на Маріупольському меткомбінаті ім.Ілліча проходить випробування чотирициліндровий дизель, який встановлений на тепловоз типу ТГМ-4. "Є зауваження до його роботи, які поступово усуваються, і в серію піде добре відпрацьований дизель", - зазначив М.Бєлов.

За його словами, близько 1,5 тис. тепловозів ТГМ-4 експлуатуються на промисловому транспорті - на заводах, меткомбінатах і ГЗК. "Ми будемо замінювати на цих тепловозах дизелі російського виробництва. Новий дизель - більш сучасної конструкції і більш економічний. Навесні випробування в Маріуполі планується завершити, після чого буде проведена презентація нового дизеля для потенційних замовників", - зазначив М.Бєлов.

Заступник гендиректора заводу наголосив, що в 2011 р. планується запустити серійне виробництво нових дизелів. Буде вироблено як мінімум чотири дизелі. На 2012 р. намічено випуск великої серії дизелів.

За словами М.Бєлова, на заводі продовжують модернізацію дизеля 10Д100, який експлуатується на 7 тис. тепловозних секцій  СНД (у тому числі 350 секцій - на Одеській залізниці). "Гарним попитом користуються запасні частини на ці дизелі, але великих замовлень на нові поки немає. У 2010 р. було випущено чотири нові дизеля 10Д100, у 2011 р. планується випустити чотири дизеля для українських залізниць і ще два дизелі з новою модернізацією для ГЗКів", - зазначив М.Бєлов.

Довідка "SQ". Потужність нового дизеля виробництва ДП "Завод ім. Малишева" складає 750-800 л.с. За попередніми підрахунками Мінпромполітики, обсяг замовлень на двигуни виробництва заводу ім.Малишева може скласти 100 шт. на рік. Раніше такі двигуни купували в Росії. Один російський двигун коштує 1 млн.грн., що дорожче, ніж двигун виробництва заводу ім.Малишева.

Завод ім.Малишева заснований 1895 р. як паровозобудівне підприємство. Зараз завод виробляє бронетехніку, обладнання для паливно-енергетичного комплексу, дизельні двигуни і двигун-генератори (серій ДТ, ДН, Д80, Д100) для залізничного транспорту, автотранспорту та суден, автономні джерела енергопостачання на основі дизель-генераторів і газових мотор-генераторів, бурошнекові комплекси БШК-2ДМ.