"ДП "Завод ім.Малишева" потрібно шукати сильного партнера, якщо завод хоче виробляти сучасні залізничні дизелі", - заявив 27 жовтня журналістам начальник статутного територіально-галузевого об'єднання "Південна залізниця" (ПЗ) Віктор Остапчук. За його словами, у свій час ДАЗТ "Укрзалізниця" пропонувала заводу ім.Малишева серйозно зайнятися модернізацією дизеля Д-80, компанія інвестувала в програму розвитку вітчизняного дизелебудування багато коштів. "Було вироблено також кілька зразків горизонтальних дизелів, аналогічних тим іноземним, які зараз встановлюються на рейкових автобусах. Але через позицію керівництва заводу, яке впливало на дизельне КБ, співпраці не вийшло", - зазначив В.Остапчук.
За його словами, великі дизелі, виробництво яких налагоджено на заводі ім.Малишева, сьогодні не мають ринку збуту, крім цього - зараз потрібні сучасні технології. "Потрібна нормальна команда керівників, яка б не чекала, хто їм допоможе. Я думаю, що якщо завод ім.Малишева знайде партнера, який передав би їм нові технології з дизелів, то відродження їх виробництва на новому рівні можливе. Наприклад, можна було б співпрацювати з росіянами. Самостійно на Малишева цей "віз" не зрушать з місця. Зараз виробнича дільниця, де роблять дизелі - це 40-і і 50-і роки. Хіба можна в таких умовах робити сучасні залізничні дизелі? Південа залізниця, наприклад, використовує російські дизелі, які значно краще за українські", - зазначив В.Остапчук.
Довідка "SQ". Завод ім.Малишева заснований у 1895 р. як паровозобудівне підприємство. Зараз завод виробляє бронетехніку, обладнання для паливно-енергетичного комплексу, дизельні двигуни і двигун-генератори (серій ДТ, ДН, Д80, Д100) для залізничного транспорту, автотранспорту та суден, автономні джерела енергопостачання на основі дизель-генераторів і газових мотор-генераторів, бурошнекові комплекси БШК-2ДМ.