"Зараз опрацьовується можливість отримання Харківським державним авіаційним виробничим підприємством великого кредиту", - повідомив 16 травня журналістам голова Харківської облдержадміністрації Михайло Добкін. За його словами, вже готуються документи для оформлення цього кредиту.
"Тиждень тому я зустрічався з першим віце-прем'єр-міністром України Андрієм Клюєвим, ми з ним обговорювали цю ситуацію. Але кредит на велику суму вимагає серйозної підготовки документів, і особливо застави. Можу вам сказати, що це не буде кредиту під туркменський контракт. Ми так і не дочекалися, щоб акредитив за цим контрактом був відправлений до будь-якого міжнародного банку, як того вимагають умови. Тому сьогодні обрана інша стратегія отримання грошей", - зазначив М.Добкін. Однак, за його словами, запорукою все одно буде продукція авіазаводу.
Також губернатор повідомив, що інвестори, які навесні були готові укласти договір на виробництво літаків, відмовилися від співпраці через розбіжності з керівництвом заводу. "Мабуть, ХАЗ не був до цього готовий. Я кілька разів розмовляв з інвесторами, на їхню думку, їх не особливо чекають на ХАЗі", - підкреслив М.Добкін. Губернатор також зазначив, що, на його думку, займатися виробництвом та реалізацією літаків повинні різні структури. "Директор заводу повинен займатися виробництвом авіаційної техніки. А спеціальна державна структура повинна займатися реалізацією продукції. Тому що занадто різні іноді мети у цих двох сторін. Ті інвестори, які приїжджали, хотіли купити три літаки, але не зійшлися в ціні. На мій погляд, треба було приймати їхні умови, бо продавати їм літаки дорожче, ніж продає Росія, м'яко кажучи, не зовсім економічно правильно", - додав М.Добкін.
Довідка "SQ". Як повідомив 21 квітня М.Добкін, Харківське державне авіаційне виробниче підприємство одержить 200 млн.грн. кредиту.
Основною продукцією ХДАВП є літаки, розроблені в АНТК ім.O.Антонова. На початку 90-х років XX ст. ХДАВП перейшло на виробництво Ан-74 для потреб комерційної авіації, а починаючи з 1999 р. серійно виготовляє регіональний турбогвинтовий Ан-140. У 2007-2008 р. завод передав Лівії літак Ан-74, у травні 2009 р. - Ан-74ТК-300. У 2010 р. завод планував випустити три літаки Ан-74, один (Ан-74-Т-200А) призначений для постачання в Єгипет, ще два- Ан-74-ТК-200С - до Лівії.
Заборгованість із зарплати на заводі на середину березня становила 23 млн.грн.