У Харкові закрився скандальний бар, який викрили в рекламі, що містить ознаки дискримінації, пропаганди насильства і злочинів. Про це повідомив український омбудсмен Дмитро Лубінець.

Він заявив, що раніше до Офісу омбудсмена надійшло повідомлення про ознаки дискримінації та пропаганди насильства в меню і рекламі одного з харківських закладів громадського харчування. Йдеться про бар "Поза зоною".

Меню бару викликало обурення у частини користувачів соціальних мереж.

Зокрема, відвідувачам бару пропонували коктейлі з такими назвами:

  • "Інцест";
  • "Мрія педофіла";
  • "Трійничок";
  • "Медова сучка";
  • "Подвійне проникнення";
  • "Зґвалтований";
  • "Дешева хвойда" та інші.

Тоді повідомлялося, що представники харківських медіа "Накипело" і "Люк", а також блогерка і музикантка Марія Тучка, відома як ТУЧА, звернулися до поліції та Державної служби з питань захисту споживачів щодо таких назв. 

Детально про конфліктну ситуацію - у нашому матеріалі.

23 березня цього року біля бару, що знаходився в приміщенні театру, відбулася акція протесту проти сексизму та дискримінації жінок.

Омбудсмен відкрив провадження і надіслав листи до низки держорганів:

  • Міністерство культури та інформаційної політики; 
  • Держпродспоживслужбу;
  • поліцію.

У Мінкульті заявили, що "реклама закладу, яка має ознаки дискримінації, суперечить меті та основній статутній діяльності театру, а також спричиняє репутаційну шкоду для театру та міністерства".

Держпродспоживслужба зафіксувала розміщення рекламного сюжету з ознаками порушення Закону України "Про рекламу".

Отримано експертний висновок, згідно з яким реклама закладу є дискримінаційною та порушує вимоги ч.3 ст.7, ч.1 ст.8 Закону України "Про рекламу".

Ч.3 ст.7 закону свідчить, що "реклама не повинна містити інформації або зображень, які порушують етичні, гуманістичні, моральні норми, нехтують правилами пристойності".

Ч.1 ст.8 закону забороняє наводити твердження та/або зображення, що є дискримінаційними, зокрема за ознаками статі та сексуальної орієнтації.

Бар отримав 8 рішень про накладення штрафів на суму 13 600 грн.

Також в одній із соцмереж на сторінці закладу виявили рекламу алкоголю без тексту попередження та рекламу із зображенням кальяну із закликом до дій. 

За ці порушення накладено штраф у розмірі 3 400 грн.

Поліція провела перевірку, під час якої на власника закладу склали протокол про адміністративне правопорушення і притягнули його до відповідальності за ст. 173 КУпАП України (Дрібне хуліганство).

За такий проступок передбачається один із видів покарань:

  • штраф у розмірі від 51 до 85 грн;
  • громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин;
  • виправні роботи на строк від одного до двох місяців з відрахуванням двадцяти відсотків заробітку;
  • адміністративний арешт на строк до 15-ти діб.

За інформацією поліції, заклад наразі припинив свою діяльність.