Гідрооб'ємну безступінчату трансмісію для нового трактора "ХТЗ-250-21" потужністю 250 л.с. розробили в Національному технічному університеті "Харківський політехнічний інститут" (ХПІ). Про це повідомив "SQ" завідувач кафедри автомобіле- і тракторобудування ХПІ Вадим Самородов. За його словами, замовило розробку трансмісії ПАТ "Харківський тракторний завод" (ХТЗ). Розробка велася в рамках госпдоговори об'ємом у 500 тис.грн. Зараз на заводі налагоджується виробництво дослідного зразка трансмісії. "Фахівці кафедри проводять конструкторське супроводження цих робіт, але в цілому перший етап розробки вже завершений", - зазначив учений.
Як повідомив В.Самородов, новий трактор на заводі вже майже готовий, для нього підприємство виготовило гідравлічне та навісне обладнання, ходову частину, потрібна установка нового двигуна й трансмісії. За словами вченого, у світі вже є зразки гідротрансмісій, але їх вартість дуже висока. Наприклад, трансмісія, вироблена в Німеччині, коштує 50-70 тис. євро, що перевершує вартість усього трактора.
Як повідомили на ХТЗ, завод уже налагодив серійний випуск тракторів потужністю до 240 л.с. з різними двигунами. За зовнішнім виглядом новий трактор потужністю 250 л. с. схожий на попередників, але в ньому буде дуже багато відмінностей. Насамперед, у новому тракторі значно поліпшені умови праці тракториста. Ставилося завдання поліпшити безпеку та умови праці так, щоб людина могла пропрацювати в тракторі 10-14 годин на добу.
Довідка "SQ". В.Самородов спеціалізується зі структурного і параметричного синтезу трансмісій автомобілів і тракторів. Веде дисципліни "Математичні моделі та автоматизований аналіз систем автомобілів і тракторів", "Оптимізація систем автомобілів і тракторів", "Методи оптимізації в автотракторобудуванні". Написав 215 монографій, книг, статей і підручників.
Навчально-методична та науково-дослідна робота кафедри автомобіле- і тракторобудування ХПІ пов'язана з виробничими підприємствами - ДП "Завод ім. Малишева", казенне підприємство "Харківське конструкторське бюро ім.Морозова", ПАТ "Харківський тракторний завод", "Харківський завод самохідних шасі ", авторемонтними заводами № 110 і 126, запорізьким і кременчуцьким автомобільними заводами, ВАТ "Харків-Авто".
ХТЗ виробляє сільгосптракторів, а також дорожньо-будівельну та спецтехніку (на базі тракторів). Окрім того, завод виробляє гусеничні тягачі, гарячештамповані заготовки, запчастини.