Гальмівна рідина являє собою ключовий компонент гальмівної системи, що відповідає за передачу зусилля від педалі гальма до механізмів на колесах. Вона також забезпечує функціонування антипробуксовочної (ABC) і системи стабілізації руху (ESP). Підтримка її стану - питання безпеки, часто входить в обов'язки автосервісу, що займається обслуговуванням вашого автомобіля. Однак ви також можете контролювати її стан і, за необхідності, провести заміну самостійно як написано в інструкції https://avto.proverka.com.ua/yak-zaminyty-galmivnu-ridynu/. Головне дотримуватись інструкцій та використовувати потрібну рідину.
Заміна гальмівної рідини має проводитися відповідно до регламенту, встановленого виробником автомобіля. Для звичайних машин цей період становить 2-3 роки, в той час як для преміум і спортивних моделей - щорічно, але не рідше. Цей обмежений термін зумовлений особливостями синтетичних олив, що використовуються у складі гальмівної рідини, які можуть поглинати вологу з навколишнього повітря, зменшуючи температуру її кипіння, а отже, ефективність гальмування. Наявність у рідині понад 3% води слугує сигналом до заміни. Оскільки звичайним автовласникам недоступно контролювати цей показник, виробники встановлюють фіксовані інтервали заміни.
Слід зазначити, що справні та працюючі гальми – це основа вашої безпеки на дорозі. Навіть якщо ви потрапили в затор, то гальми в такому випадку відіграють важливу роль. Ви повинні час від часу то рушати, то тормозити, щоб рухатись в пробці. Доречі, рекомендуємо ознайомитися з порадами, чим зайнятися в пробці https://avto.proverka.com.ua/chym-zainiatysia-v-zatori/, якщо вона триває довго.
Яку гальмівну рідину слід використовувати
При настанні моменту заміни гальмівної рідини першим кроком слід з'ясувати рекомендований тип рідини для вашого автомобіля. У більшості випадків це буде стандарт DOT4, найпоширеніший тип. Також можуть зустрічатися рекомендації щодо використання DOT3, DOT5.1, DOT4 plus. Важливо відзначити, що DOT3 вважається застарілим і замінюється на DOT4. Рідини DOT5.1 і DOT4 plus призначені для сучасних автомобілів з передовими системами безпеки. Наприклад, DOT 5.1 віддають перевагу Toyota, а DOT 4 plus рекомендують для преміальних європейських марок, таких як Mercedes Benz, BMW, AUDI. Продукція німецької компанії Liqui Moly GmbH перебуває серед найбільш широко представлених на ринку і може бути рекомендована для вибору. Зазвичай на повну заміну гальмівної рідини в середньому автомобілі потрібно близько літра рідини.
Процес заміни гальмівної рідини: на що звернути увагу
Саму заміну гальмівної рідини краще робити удвох, починаючи з задньої осі автомобіля. Насамперед необхідно послабити кріплення заднього колеса праворуч за ходом руху і підняти автомобіль домкратом з відповідного боку. Потім зняти колесо, поставити під важіль або міст козелок і опустити автомобіль на козелок, щоб задня підвіска прийняла своє звичайне положення. Потім потрібно знайти штуцер прокачування і перевірити, чи не закис він, за необхідності його потрібно розворушити, використовуючи проникаюче мастило, наприклад Liqui Moly LM40. Використовуйте не ріжковий ключ, який тримається тільки за дві грані, а накидний, який охоплює штуцер повністю. Помічник, тим часом, відкриє капот і, використовуючи великий шприц або спринцівку, видалить з гальмівного бачка всю стару гальмівну рідину і заллє свіжу. Надалі, за рівнем гальмівної рідини в бачку необхідно ретельно стежити і своєчасно доливати рідину до верхнього рівня.
Після цього візьміть шприц або спринцівку в помічника. Одягніть прозору вінілову трубочку на носик шприца, а інший кінець приєднайте до прокачувального штуцера. Якщо використовується спринцівка, стисніть її, випустивши трохи повітря, потім також надіньте її на штуцер прокачування. Помічник сідає за кермо, заводить двигун і відкриває вікно з пасажирського боку для кращої комунікації. Підтримуючи натиснуту педаль гальма, ви відкриваєте прокачний штуцер наполовину і випускаєте частину гальмівної рідини в шприц, потім закриваєте штуцер. Повторюйте цей процес доти, доки в шприці не буде свіжа гальмівна рідина. Після завершення прокачування штуцер затягується, на нього надягають гумовий ковпачок, колесо встановлюють на місце, і машину опускають із домкрата. Переходьте до наступного колеса і повторюйте процедуру. Завершіть прокачування переднього колеса з боку водія. Переконайтеся, що педаль гальма має мінімальний вільний хід у 10-15 мм і залишається пружною. Перевірте рівень нової рідини в бачку головного гальмівного циліндра і долийте за необхідності. Рівень рідини може слугувати індикатором для заміни гальмівних колодок. Під час заміни рідини переконайтеся, що стару рідину зібрано та утилізовано правильно.
Висновок
Тепер ви вмієте міняти гальмівну рідину самостійно в сучасному автомобілі. Незважаючи на докладний опис процесу, це не складно і не вимагає багато часу. Освоївшись, ви зможете виконувати цю роботу самостійно.