Було б недалекоглядно применшувати значимість підшипника маточини колеса в загальному конструкції транспортного засобу. По-перше, це компонент, що є відповілаьним за процес кочення - тобто рівномірне і стабільне обертання колісного диска, що вже саме по собі є ознакою значного навантаження. По-друге, як суміжний колесом вузол, маточина, такою самою мірою, приймає на себе удари і вібрації від дорожнього покриття. Як бачимо, причин для виходу з ладу у підшипника колеса чимало.
Спираючись на вищенаведене, першорядного значення набувають такі властивості, як зносостійкість і надійність. І тоді цілком природньо
повстає питання – а чи є сенс заощадити і купити замінник, або ж зупинити свій вибір на оригінальній деталі? Що тут потрібно знати? Забігаючи вперед, скажемо, шо перевірити наявність в асортименті на ваше авто маточини ви можете в каталозі.
Перш за все, давайте згадаємо, яку запчастину ми називаємо оригінальною (ОЕ). Оригіналом прийнято вважати комплектуючу конструкції автомобіля, що випускається під контролем інженерів автомарки і пропонується на ринку під її ж логотипом. Варто підкреслити, що підрядником по виготовленню цілком може бути стороння фабрика, яка, тим не менш, працює строго за технічним завданням автовиробника. На практиці це може виглядати наступним чином. Як приклад, постачальник оригінальних підшипників для BMW X5 - німецький бренд FAG, тому відкривши упаковку з логотипом BMW ви неодмінно побачите маточину з фірмовим значком FAG. Як би там не було, це буде оригінал. При всьому цьому, концерн FAG випускає підшипники колеса і під власним брендом, хоча в цьому випадку рецептура замінника буде відрізнятися від ОЕ. Це зовсім не означає, що в кращу або в гіршу сторону, але буде - точно.
Щодо аналогу, то це коротко кажучі, дублікат, копія оригіналу. Фізичні параметри будуть майже стовідсотково поівторювати ОЕ деталь, натомість ходові властивості - дуже наближено. І це наближено навіть регламентується законом: в ЄС запчастина-замінник може відрізнятися від оригіналу не більш, ніж на 15%. Тобто навіть значно за кращою за ОЕ аналог бути не може.
Яка практична користь цієї інформації? Тут можна зробити два висновки. Перший полягає в тому, що оригінальний підшипник маточини колеса неодмінно матиме відмінності від свого оригінального зразка (навіть якщо обидва вироблені на одному заводі). По-друге, характеристики замінника можуть як поступатися оригіналу, так і переважати. Більше того, на ринку представлені мануфактури, які орієнтуються на випуск посилених компонентів, які мають більш тривалий термін служби, ніж оригінал.
Підбиваючі підсумок, можна сказати, що оригінальна маточина - це оптимальне поєднання всіх ходових характеристик, яке відмінно підійде для будь-якого стилю водіння. Купівля аналога, в той же час, може стати зваженим спосбом зекономити, без втрати якості. Але тут варто додати, що йдеться про замінники якості оригіналу.
Ще одним важливим аспектом є ціна підшипника маточини. Зазвичай, вартість оригінальної запчастини йде по верху ринку. Купівля аналога дозволяє заощадити до 20-40% цінника оригіналу. Але тут важливо вивчити характеристики замінника.
Але чи завжди є аналоги? Можуть виникати ситуації, коли замінников для деяких моделей немає в принципі - в наявності тільки оригінал. До таких автомобілів можна віднести Bentley Bentayga / Continental, Maserati Levante / Quattroporte і деякі інші. Хоча і тут треба сказати, ринок реагує миттєво. Американський виробник маточин і підшипників FVP швидко додає до асортименту пропозиції і на такі моделі. А значить, вибір є завжди.