Випускний колектор відноситься до обов'язкових елементів автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння. Основне призначення даного блоку у зборі всіх вихлопних газів, що йдуть з камери згоряння, їх об'єднання і подальше перенаправлення в вихлопну систему або каталізатор.

Переважно матеріалом виготовлення є чавун, який здатний без проблем витримувати експлуатаційні навантаження. Одна сторона блоку фіксується безпосередньо до двигуна, друга - до каталізатора або вихлопної. Специфіка роботи двигуна внутрішнього згоряння призводить до того, що на колектор припадає значне навантаження.

Температура вихлопного газу в окремих випадках може досягати позначки до 1000 градусів, іноді й вище. Відповідно, нагрівається і колектор. При зупинці відбувається швидке охолодження, через що всередині відбувається утворення конденсату. Результатом стає утворення корозії, а надалі необхідність проведення ремонту.

Причини пошкодження випускного колектора

Випускний колектор має складну внутрішню конструкцію. Проблеми можуть виникати як із загальним корпусом, так і окремими елементами. Наприклад, часто виходять із ладу заслінки. Виявляється це як втрати потужності, нестабільної роботи двигуна, збільшення споживання палива. Серед причин виходу з ладу заслін можна виділити:

  • Низька якість використовуваних матеріалів.
  • Перегрів, спричинений тривалою роботою двигуна.
  • Утворення масляного конденсату.
  • Серйозною та поширеною проблемою є втрата герметичності випускним колектором. Це може виникнути у таких випадках:
  • Утворення тріщини лежить на поверхні — часта поломка.
  • Під впливом високих температур прогорає одна трубка.
  • Повністю відламується один або кілька патрубків.

Оптимальним рішенням у таких ситуаціях є проведення заміни блоку на новий. Однак насправді вартість деталей, у поєднанні з неможливістю швидкого отримання, призводить до того, що СТО почали пропонувати послуги з відновлення колекторів.

Складнощі ремонту випускних колекторів

Зварювання вимагає значного температурного впливу, що стає джерелом складнощів при виконанні зварювальних робіт:

Вуглець при значно температурному впливі вигоряє, що робить метал досить пухким.

Чавун має високий коефіцієнт плинності.

При стрімкому охолодженні відбувається тріскання лиття, що викликане внутрішньою напругою, що виникає. З'являється білість, що вказує на істотні зміни структури металу.

Досить довго за відновлення випускних колекторів із чавуну СТО взагалі не бралися. Однак з появою медовмісних електродів, здатних знизити температуру в точці зварювання до 120 градусів, ремонт колекторів став більш якісним і простим.

Ремонт випускного колектора досвідченими спеціалістами із застосуванням відпрацьованих технологій став перевагою окремих СТО, серед яких можна виділити Глушник-Сервіс. Зварювання може виконуватися гарячим або напівгарячим способом, відмінності між якими не є значними, за винятком температур, що використовуються.

Холодне зварювання випускного колектора

Застосування спеціальних сумішей, що позначаються як холодні зварювання, є актуальним при необхідності короткочасного ремонту незначних пошкоджень. Попередньо зону обробки слід ретельно знежирити, після чого нанести матеріал із дотриманням інструкції. Це дозволить отримати латку з матеріалу, характеристики якого будуть наближені до металу. Надалі слід відвідати спеціалізоване СТО та виконати більш якісний та довговічний ремонт.

У разі збоїв у роботі двигуна слід звернути увагу на всі елементи, включаючи випускний колектор. Порушення його герметичності або потрапляння всередину сміття та рідин може призвести до серйозних порушень роботи силового агрегату. Виконаний професіоналами ремонт дозволяє уникнути необхідності придбання нової деталі, що дозволить заощадити час та кошти.