Основна мета проведення капремонту двигуна – відновлення роботи силового агрегату до початкового чи близького до нього стану. Виконується капітальний ремонт двигуна при вичерпанні ресурсу або недоцільності часткового через численні проблеми. Проведення робіт складається з низки окремих процедур, спрямованих на встановлення пошкоджених ділянок та деталей, демонтаж та встановлення нових запчастин.

При частковому ремонті замінюються деталі, що вийшли з ладу, в той час як капремонт передбачає виконання множинних робіт.

Коли необхідний капремонт двигуна?

Виділено кілька факторів, які свідчать про необхідність проведення капітального ремонту силового агрегату:

  • Суттєве зниження компресії в одному або кількох циліндрах.
  • Поява стуків та нехарактерних звуків у кривошипно-шатунному механізмі.
  • Часте та швидке зниження рівня масла до критичної позначки, різке збільшення витрати.
  • Зміна кольору вихлопу на темно-синій, сизий або чорнуватий колір.

При виявленні подібних ознак краще відвідати СТО для детальної діагностики силового агрегату. Проведення капітального ремонту двигуна краще залишити професіоналам https://auto-profy.com.ua/remont-dviguna/. Це гарантує якісне виконання робіт з використанням надійних запчастин, зводить до мінімуму можливість виникнення додаткових проблем.

Причини поломки двигуна

Всі комплектуючі мають певний запас міцності та ресурсу, який поступово знижується. У 9 з 10 випадків причиною для проведення капітального ремонту двигуна є природне зношування деталей. Особливу увагу слід звернути на такі напрямки:

  • Знос вкладишів та підшипників.
  • Ушкодження поршневих кілець, прокладок ГБЦ, прогорання клапанів, внаслідок чого знижується компресія.
  • Зниження еластичності сальників клапанів. Це призводить до попадання олії в камеру згоряння, утворення нагару на поршнях та клапанах з подальшим погіршенням роботи двигуна та його поломкою. Проблема супроводжується зміною кольору вихлопу та зростанням витрати масла.
  • Застосування низькоякісних мастильних матеріалів або порушення регламенту заміни. Це призводить до швидкого зношування елементів в головці блоку циліндрів, забивання масляних каналів.

Під час проведення заміни масла слід замінити і масляний фільтр. Оптимальним значенням пробігу для процедури можна назвати 8-10 тисяч км пробігу.

Можна уникнути капремонту двигуна?

Зношування деталей двигуна є природним процесом, викликаним постійним тертям деталей в агресивному середовищі і під впливом високих температур. Виключити капітальний ремонт силового агрегату повною мірою не вдасться, але дотримуючись ряду рекомендацій можна максимально віддалити термін його проведення:

  • Регулярний контроль рівня та стану олії, проведення заміни за регламентом (а краще раніше на 2-3 тисячі км).
  • Відстеження рівня антифризу, своєчасне поповнення та заміна, перевірка термостату та помпи. Це дозволить уникнути перегріву двигуна.
  • Використання якісного бензину та заміна фільтрів грубого та тонкого очищення палива за потребою.
  • Уникнення перевантаження автомобіля, включаючи ситуації з буксируванням важких причепів.
  • Своєчасна заміна свічок запалювання - звичайні служать до 50 тисяч км, іридієві - 90-100 тисяч км.
  • Уникнення тривалої роботи двигуна на неодружених для попередження нагару на контактах свічок та циліндрах.
  • Дотримання швидкісного режиму без різких прискорень та гальмувань.

Ці рекомендації дозволять продовжити термін експлуатації двигуна до необхідності виконання капітального ремонту.

Етапи проведення капремонту двигуна

Капремонт двигуна проводиться в кілька етапів:

  • Повне зняття двигуна та чищення комплектуючих від забруднень.
  • Проведення діагностики окремих комплектуючих.
  • Перевірка моторного блоку на відсутність тріщин, розбирання колінчастого валу, вимірювання поточних зазорів, перевірка геометрії елементів, що труться.
  • Ремонт елементів головки блоку циліндрів.
  • Відновлення блоку циліндрів - обробка та розточування циліндрів, заміна зношених гільз, коленвала.
  • Складання двигуна та подальше встановлення на авто.
  • Адаптація роботи холодного двигуна.
  • Налаштування запалення, холостих оборотів, показників токсичності вихлопу.

Деякі види робіт можуть не проводитися — все залежить від стану деталей.

Ціна капремонту двигуна

На формування ціни капремонту силового агрегату впливають такі фактори:

  • Марка та модель автомобіля – це впливає на вартість запчастин.
  • Поточний стан двигуна.
  • Складність, обсяг та види проведених робіт.
  • Місця ремонту.

Оптимальним варіантом є звернення до спеціалізованого СТО. Офіційні дилери вимагають велику суму за довгий і сумнівний ремонт, а майстерні гаражного типу не дають жодної гарантії за мінімальної вартості. Надійне СТО – гарантія швидкого та якісного капітального ремонту двигуна за помірної вартості. Дізнатися точну ціну можна відразу після завершення діагностики.