Основна мета проведення капремонту двигуна – відновлення роботи силового агрегату до початкового чи близького до нього стану. Виконується капітальний ремонт двигуна при вичерпанні ресурсу або недоцільності часткового через численні проблеми. Проведення робіт складається з низки окремих процедур, спрямованих на встановлення пошкоджених ділянок та деталей, демонтаж та встановлення нових запчастин.
При частковому ремонті замінюються деталі, що вийшли з ладу, в той час як капремонт передбачає виконання множинних робіт.
Коли необхідний капремонт двигуна?
Виділено кілька факторів, які свідчать про необхідність проведення капітального ремонту силового агрегату:
- Суттєве зниження компресії в одному або кількох циліндрах.
- Поява стуків та нехарактерних звуків у кривошипно-шатунному механізмі.
- Часте та швидке зниження рівня масла до критичної позначки, різке збільшення витрати.
- Зміна кольору вихлопу на темно-синій, сизий або чорнуватий колір.
При виявленні подібних ознак краще відвідати СТО для детальної діагностики силового агрегату. Проведення капітального ремонту двигуна краще залишити професіоналам https://auto-profy.com.ua/remont-dviguna/. Це гарантує якісне виконання робіт з використанням надійних запчастин, зводить до мінімуму можливість виникнення додаткових проблем.
Причини поломки двигуна
Всі комплектуючі мають певний запас міцності та ресурсу, який поступово знижується. У 9 з 10 випадків причиною для проведення капітального ремонту двигуна є природне зношування деталей. Особливу увагу слід звернути на такі напрямки:
- Знос вкладишів та підшипників.
- Ушкодження поршневих кілець, прокладок ГБЦ, прогорання клапанів, внаслідок чого знижується компресія.
- Зниження еластичності сальників клапанів. Це призводить до попадання олії в камеру згоряння, утворення нагару на поршнях та клапанах з подальшим погіршенням роботи двигуна та його поломкою. Проблема супроводжується зміною кольору вихлопу та зростанням витрати масла.
- Застосування низькоякісних мастильних матеріалів або порушення регламенту заміни. Це призводить до швидкого зношування елементів в головці блоку циліндрів, забивання масляних каналів.
Під час проведення заміни масла слід замінити і масляний фільтр. Оптимальним значенням пробігу для процедури можна назвати 8-10 тисяч км пробігу.
Можна уникнути капремонту двигуна?
Зношування деталей двигуна є природним процесом, викликаним постійним тертям деталей в агресивному середовищі і під впливом високих температур. Виключити капітальний ремонт силового агрегату повною мірою не вдасться, але дотримуючись ряду рекомендацій можна максимально віддалити термін його проведення:
- Регулярний контроль рівня та стану олії, проведення заміни за регламентом (а краще раніше на 2-3 тисячі км).
- Відстеження рівня антифризу, своєчасне поповнення та заміна, перевірка термостату та помпи. Це дозволить уникнути перегріву двигуна.
- Використання якісного бензину та заміна фільтрів грубого та тонкого очищення палива за потребою.
- Уникнення перевантаження автомобіля, включаючи ситуації з буксируванням важких причепів.
- Своєчасна заміна свічок запалювання - звичайні служать до 50 тисяч км, іридієві - 90-100 тисяч км.
- Уникнення тривалої роботи двигуна на неодружених для попередження нагару на контактах свічок та циліндрах.
- Дотримання швидкісного режиму без різких прискорень та гальмувань.
Ці рекомендації дозволять продовжити термін експлуатації двигуна до необхідності виконання капітального ремонту.
Етапи проведення капремонту двигуна
Капремонт двигуна проводиться в кілька етапів:
- Повне зняття двигуна та чищення комплектуючих від забруднень.
- Проведення діагностики окремих комплектуючих.
- Перевірка моторного блоку на відсутність тріщин, розбирання колінчастого валу, вимірювання поточних зазорів, перевірка геометрії елементів, що труться.
- Ремонт елементів головки блоку циліндрів.
- Відновлення блоку циліндрів - обробка та розточування циліндрів, заміна зношених гільз, коленвала.
- Складання двигуна та подальше встановлення на авто.
- Адаптація роботи холодного двигуна.
- Налаштування запалення, холостих оборотів, показників токсичності вихлопу.
Деякі види робіт можуть не проводитися — все залежить від стану деталей.
Ціна капремонту двигуна
На формування ціни капремонту силового агрегату впливають такі фактори:
- Марка та модель автомобіля – це впливає на вартість запчастин.
- Поточний стан двигуна.
- Складність, обсяг та види проведених робіт.
- Місця ремонту.
Оптимальним варіантом є звернення до спеціалізованого СТО. Офіційні дилери вимагають велику суму за довгий і сумнівний ремонт, а майстерні гаражного типу не дають жодної гарантії за мінімальної вартості. Надійне СТО – гарантія швидкого та якісного капітального ремонту двигуна за помірної вартості. Дізнатися точну ціну можна відразу після завершення діагностики.