"Ми, комуністи, виступаємо проти приватизації "Укрзалізниці". Насамперед приватизація торкнеться сектора вантажних перевезень, а це, у свою чергу, позначиться і на вартості пасажирських перевезень", - заявила 16 липня в прес-центрі інформагентства "STATUS QUO" народний депутат, перший секретар Харківського обкому КПУ Алла Александровська.

Вона зазначила, що сьогодні пасажирські перевезення збиткові. "Близько 6 млрд.грн. збитків несе "Укрзалізниця" від перевезення пасажирів, оскільки вартість квитків не відповідає собівартості перевезення. Але треба розуміти, що у нас і зарплати, і пенсії, і соціальні допомоги дуже мізерні, і людина не в змозі оплачувати реальну ціну за квиток. Так, цей збиток, який "Укрзалізниця" має від пасажирських перевезень, компенсується за рахунок тарифів у вантажному секторі. І якщо вантажний сектор буде приватизований, то, напевно, нові власники не захочуть нести збитки - вони захочуть отримувати прибуток. І таким чином дотація з боку вантажних перевезень на пасажирські буде виключена за визначенням. Звідси неминуче випливає зростання вартості проїзду пасажирським залізничним транспортом", - зазначила Александровська.

Нардеп підкреслила, що залізничні перевезення необхідно дотувати з держбюджету. "Держава повинна допомагати "Укрзалізниці" проводити модернізацію, закуповувати нові вагони, міняти рухомий склад. І це повинно бути державною програмою, оскільки ефективних власників поки що немає. Той же завод "Серп і молот" був знищений шляхом приватизації. Говорити про те, що збільшилася ефективність роботи підприємств, які пройшли акціонування, а потім приватизацію, на жаль, не доводиться. Багато які з них просто зникли з лиця землі", - заявила Александровська.

Вона також нагадала, що комуністи давно вже виступили з проектом закону про націоналізацію (повернення майна базових галузей народного господарства, що знаходяться у власності громадян і юридичних осіб, у власність держави - "SQ"). Цей закон кореспондується і з планами з приватизації "Укрзалізниці". "У нас розроблений проект закону про неприпустимість приватизації "Укрзалізниці". Але останній тиждень роботи парламенту був змазаний акціями протесту. І ми не змогли включити до порядку денного низку законопроектів. Я думаю, що у вересні ми будемо продовжувати добиватися включення до порядку денного цих питань", - додала Александровська.